صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 21
کد خبر: ۱۳۹۳۶۷

انگلیس: یک فروند کشتی تدارکاتی روسیه توسط اوکراین منهدم شد

وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی انهدام یک فروند کشتی تدارکاتی روسیه توسط اوکراین شد.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع انگلیس در این بیانیه که یک نسخه آن را در توئیتر منتشر کرد نوشت: در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲، نیرو‌های اوکراینی اولین استفاده موفقیت آمیز خود از موشک‌های ضد کشتی هارپون را که از سوی غرب اهدا شده بود، برای درگیری با نیرو‌های دریایی روسیه اعلام کردند.

بیانیه یادشده می‌افزاید: هدف از این حمله، یدک‌کش نیروی دریایی روسیه موسوم به Spasatel Vasily Bekh بود که سلاح و پرسنل را به جزیره مار در شمال غربی دریای سیاه می‌رساند و انهدام آن در یک ماموریت تدارکاتی نشان دهنده مشکلاتی است که روسیه در حمایت از نیرو‌های خود در اشغال جزیره مار با آن مواجه است.

وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد که این جدیدترین کشتی از سری کشتی‌های روسی است که در جریان درگیری توسط اوکراین آسیب دیده یا منهدم شده است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: توان دفاعی ساحلی اوکراین تا حد زیادی ظرفیت روسیه برای کنترل دریا و طرح نیروی دریایی در شمال غربی دریای سیاه را خنثی کرده است.

روسیه تاکنون خبر انهام کشتی مورد ادعای وزارت دفاع انگلیس را تائید نکرده است.

وزارت دفاع انگلیس از ابتدای جنگ در اوکراین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم علیه روسیه به تنش و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: