صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 23
کد خبر: ۱۳۹۶۴۲

جریمه ۹.۷ میلیون دلاری سامسونگ در استرالیا

اخیرا رگولاتور استرالیا پس از شکایت کاربران به دلیل ادعای نادرست سامسونگ درمورد مقاومت برخی از گوشی‌ها در آب، این شرکت را ۹.۷ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر غول فناوری با تبلیغاتش ادعا می‌کرد که گوشی‌های گلکسی را می‌توان در استخر و آب دریا استفاده کرد. کاربران استرالیایی برای اولین بار در جولای ۲۰۱۹ از سامسونگ شکایت کردند. رگولاتور رقابت استرالیا اعلام کرد که دادگاهی واحد،  سامسونگ الکترونیکس را به پرداخت جریمه ۱۴ میلیون AUD (تقریبا ۷۶ کرور) محکوم کرده است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) اعلام کرد که سامسونگ استرالیا به گمراه کردن خریداران برخی از تلفن‌های Galaxy خود در مورد سطح مقاومت در برابر آب اعتراف کرده است. رگولاتور برای اولین بار در جولای ۲۰۱۹ از این شرکت شکایت کرد.

رگولاتور گفت که بین مارس ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۱۸، این شرکت تبلیغاتی در فروشگاه‌ها و رسانه‌های اجتماعی ادعا می‌کرد که تلفن‌ها می‌توانند در استخر‌ها یا آب دریا استفاده شوند. ACCC صد‌ها شکایت از کاربران دریافت کرد که می‌گفتند گوشی‌های هوشمند  حتی پس از قرار گرفتن در معرض آب به طور کامل کار نمی‌کنند.

جینا کاس گوتلیب، رئیس ACCC، گفت: این ادعا‌ها "نقطه فروش مهمی را برای این تلفن‌های گلکسی ایجاد کرد. بسیاری از مصرف کنندگانی که گوشی گلکسی خریداری کردند ممکن است قبل از تصمیم گیری برای خرید یک تلفن جدید، در معرض تبلیغات گمراه کننده قرار گرفته باشند. "/باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: