صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 03
کد خبر: ۱۴۰۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخلف در کنکور تجربی

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع تخلف در کنکور تجربی خبر داد و تأکید کرد: دیگر نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی نیز باید این موضوع را به طور جد مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ماجرای مسائل مطرح شده درباره رشته علوم تجربی کنکور سراسری گفت: کمیسیون اصل نود به این موضوع ورود کرده و این مسئله را تا حصول نتیجه نهایی به طور جد مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد داد.

 

وی افزود: دیگر نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی و... باید موضوع لو رفتن سؤالات کنکور را مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهند.

 

وی اظهار داشت: آنچه که مسلم است در رشته تجربی تخلف صورت گرفته و مسئولان سازمان سنجش این مسئله را پذیرفته‌اند، اما اینکه این تخلف صورت گرفته در چه سطحی است و چه اقداماتی باید برای جلوگیری از مخدوش شدن سؤالات و لو رفتن آن انجام شود، موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که در این بحث ایجاد می‌شود، افزود: ما موظف هستیم که از حقوق همه مردم دفاع کنیم اما کسانی که به غیر از خدا کسی را ندارند، وظیفه مضاعفی را برای ما ایجاد می‌کند که تا مراقبت کنیم حقی از این افراد ضایع نشود.

 

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولان سازمان سنجش پذیرفته‌اند تخلفات و اشکالاتی صورت گرفته که سؤالات کنکور تجربی لو رفته، باید مسئولان این سازمان برای صحت کنکور تجربی و برطرف شدن اشکالات ادله لازم را بیاورند. معمولا اصل بر صحت است اما منتهی که برخلافش دلیلی اقامه نشده باشد. حال وقتی ادله‌ای اقامه شده که تخلفاتی صورت گرفته و بخشی از این تخلفات کشف و اعلام شده، لذا باید حتما متولیان امر برای صحت کنکور برگزار شده ادله‌ لازم را بیاورند و نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی، حراست سازمان سنجش و... به موضوع ورود کنند.

 

پژمانفر خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ما بزرگترین سرمایه‌های کشور ما هستند و نباید آرامش روانی آنها اینگونه هم بریزد و نباید کار کنیم که برای نوجوانانی که بعضا یک تا دو سال وقت خود را صرف کرده‌اند تا رتبه خوبی را در کنکور به دست آورند، احساس یأس و ناامیدی داشته باشند و باید نگرانی‌های آنها برطرف شود.

 

وی افزود: ما به موضوع تخلف صورت گرفته در لو رفتن سؤالات کنکور سراسری تجربی ورود خواهیم کرد و تا آنجا پیش خواهیم رفت که یقین حاصل کنیم که همه ایرادات و اشکالات رفع شده باشد.

 

وی اظهار داشت: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که احساس ناامیدی در جوانان و نوجوانان ما ایجاد شود. به هر حال باید موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر تخلفی صورت گرفته باید با آن برخورد شود.

 

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: حراست و حفاظت از سؤالات کنکور نظارت بیشتری را می‌طلبد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کنکور۴۰۲ نظام قدیم و جدید
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
رستگار رحمانی با معدل یازده و نیم بعد چند سال کنکور دادن شدن رتبه ی یک کشوری ایا با این مصوبه باز هم رستگار رحمانی ها و نخبه هایی مثل رستگار رحمانی میتونن بدرخشن!؟ هرگز !! با وجود این مصوبه یعنی با تفاوت های فاحش سطح تدریس در مدارس مختلف کشور و معدل های کم و زیاد و بسیاری از نمره های بیست خریداری شده و سطح گسترده تقلب در حوزه های امتحانی!! ایا میخواهید باز معدل را قطعی کنید و ملاک عمل قرار دهید!؟ اموزنی ترتیب دادید با این مصوبه بر اساس استاندارد های کشور های خارجی!! اما امکانات و رفاه و سطح تدریس در حد عهد قرقره میرزا!! نمیشه که یک طرف این قوانین عجیب و قریب مصوبه باشه و از یک طرف هم سطح کیفیت و اموزش و رفاه پایین!! اگر این مصوبه میخواد اجرا بشه باید عین عین رفاه خارجی ها مدارس خارجی ها تدریس خارجی ها و عدالت اموزش برای تمام داوطلبین کنکور در سرتاسر ایران برقرار باشه!! داوطلبین کنکور ایران، فقط تهران نیست!! فقط مدارس فرزانگان نیست،!! دانش اموزان مناطق محروم با معدل های پایین هر سال در کنکور افتخار افرینی کردن!! ایا میخواهید نخبه کشی کنید!؟ اگر باریکه راه عدالتی برای ورود ب دانشگاه و موفقیت هنوز مونده باشه همین کنکور کنونی هست!! قبل قانون گذاری و تصویب مصوبه ای باید تمام اقشار و تمام شرایط در نظر گرفته بشه باید انسانیت مد نظر باشه وگرنه هیتلر دوم به وجود خواهد اومد !! متروپل های اموزشی ب وجود خواهد امد..!! اینده ی هزاران جوان و خانواده هایشان با این طرح نابود خواهد شد!! استرس هایی ک ب داوطلبین نظام قدیم و جدید وارد میشه سر بیست و پنج صدم نمره معدل میدونید چقدر نابود کنندس !!با این طرح اگر فقط به فکر کتاب کنکور و کلاس کنکور تازه اونم اگر میتونستن باشن خانواده ها، الان با این مصوبه باید به فکر کتاب های کمک درسی نهایی کلاس های امتحان نهایی و هزاران مشکل دیگ باشن...خواهشا جلوی حذف دروس عمومی رو بگیرید و اجازه ی قطعی شدن تاثیر معدل رو ندید!! و عدالت و عدالت خواهی خودتونو نشون بدید!! سپاس از تمام انسان های ازاده ای که طرفدار انسانیت و عدالت هستن!!