صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 04
کد خبر: ۱۴۱

حمایت از حقوق بشر به سبک بروکسل!

اتحادیه اروپا همواره تلاش داشته تا دولت های ناقض حقوق بشر را تحت فشار قرار دهد مشروط بر این که بازیگر ناقض، با ارزش های غربی در تضاد نباشد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از عربی 21، عبدالرحیم الفرا، سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا، خبر داده که کمیته سیاست و امنیت اتحادیه اروپا گزارشی سری در جلسه خود بررسی کرده که در آن از رژیم اسرائیل و همه سیاست‌های آن به شدت انتقاد کرده است.


اتحادیه اروپا همواره نشان داده که در مواجهه با مسائل مهم حقوق بشری، به دنبال برخورد قاطع با ناقضان نیست مگر آن که آن ها را مخالف ارزش های غربی ببیند. پرونده اسرائیل که به دلیل نقض های مکرر حقوق بشر تا به امروز 22 بار از سوی مجمع عمومی سازمان ملل محکوم شده است، به نیکی انفعال بروکسل در مقابله با یک ناقض حقوق بشر نزدیک به غرب نشان می دهد. این که پس از طیف گسترده ای از توسعه طلبی های تل آویو، چرا هنوز بروکسل حتی از انتشار گزارشی انتقاد آمیز از صهیونیست ها طفره می رود، اثبات می کند اروپایی ها جدیت لازم جهت مقابله با نقض حقوق بشر را ندارند.


در چند سال گذشته هم، اتحادیه اروپا جهت مقابله با صهیونیست ها به خاطر تجاوز از مرزهای 1967، دست به اقدامی کاملا بی اثر و نمادین زدند. بر اساس مصوبه اتحادیه اروپا قرار شد که میوه های تولیدی رژیم صهیونیستی که در خارج از مرزهای 1967 تولید شده اند، وارد شوند ولی روی آن ها مارک "تولیدی خارج از مرزهای 1967" بخورد. اتحادیه اروپا حتی واردات این محصولات رژیم صهیونیستی را ممنوع نکرد و تنها به الحاق یک مارک بسنده کرد. جالب آن که حتی همین تصمیم بی اثر هم خشم نتانیاهو را برانگیخت و او اتحادیه اروپا را متهم به ضدیت با یهودیان کرد.


حالا در پرونده فلسطین، بروکسل باز هم چشم خود را بر روی نقض گسترده حقوق بشر از سوی تل آویو می بندد و تنها به اقداماتی بی اثر بسنده می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: