صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 04
کد خبر: ۱۴۱۰۹۸

افزایش همکاری نفتی روسیه و ونزوئلا

کارلوس فاریا، وزیر امورخارجه ونزوئلا اعلام کرد که مسکو و کاراکاس به گسترش همکاری‌های نفتی خود ادامه خواهند داد و در حال کار بر روی توافق‌های جدید برای دور زدن تحریم‌های غرب در زمینه‌های مالی و لجستیک هستند.

به گزارش راهبرد معاصر فاریا در دیدار با همتای روس خود در مسکو گفت: «ما در حال کار بر روی پروژه‌های خاص با شرکت‌های روسی هستیم و به تعمیق این کار ادامه می‌دهیم. امیدواریم در مورد راه‌های دور زدن به توافق برسیم».

تحریم‌های آمریکا یک اشتباه محاسباتی جدی بود

وزیر خارجه ونزوئلا در خصوص تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت: «هدف این تحریم‌ها محقق نشد. این یک اشتباه محاسباتی بسیار جدی است، یک اشتباه محاسباتی که من آن را غیرقابل بخشش توصیف می‌کنم».

وی تاکید کرد تاثیر تحریم‌ها بر مردم عادی اروپا و آمریکا خواهد بود: «مشکلاتی که اقتصاد آمریکا و اتحادیه اروپا با آن مواجه شده اند نتیجه این اشتباه محاسباتی است. امروز آن‌ها نمی‌دانند چگونه مشکلات پیش آمده را حل کنند، چگونه زندگی را به حالت عادی برگردانند و من فکر می‌کنم که این مسئله قطعاً به مردم این کشور‌ها ضربه خواهد زد».

فاریا گفت تحریم‌ها علیه ونزوئلا مانع توسعه صنعت نفت در این کشور شده است، اما ابراز امیدواری کرد که مسکو و کاراکاس بتوانند بر این محدودیت‌ها غلبه کنند. دیپلمات ارشد ونزوئلا همچنین حمایت خود را از موضع روسیه در قبال بحران اوکراین اعلام کرد و گفت: «کاراکاس آمادگی روسیه را برای گفتگو و مذاکره می‌بیند و امیدوار است که در نهایت توافقی حاصل شود که منافع مسکو و کی‌یف را در نظر بگیرد».

گفتنی است روسیه و ونزوئلا از روابط گرمی برخوردارند و این روابط در دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز، رئیس جمهور چپ گرای ونزوئلا به اوج خود رسید. پس از تلاش آمریکا برای ایجاد کودتا در این کشور علیه دولت نیکلاس مادورو و سپس اتخاذ سیاست تحریمی، روسیه، چین و ایران برای کاهش تاثیر تحریم‌ها با ونزوئلا همکاری کردند. /باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: