صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۱۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 09
کد خبر: ۱۴۱۷۴۷

شخصیت اماراتی: خاورمیانه از صحبت‌های بایدن خسته شده است

یکی از اساتید دانشگاهی امارات تایید کرد بایدن در سفر به خاورمیانه باید دست از حرف‌های تکراری خود در زمینه حقوق بشر و دموکراسی بردارد.

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ «عبدالخالق عبدالله» شخصیت سیاسی و دانشگاهی امارات، درپی سفر برنامه‌ریزی شده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا در اواسط ماه جاری، پیامی را از طریق پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «سی ان ان» عربی برای او ارسال کرد.

براساس گزارش «عربی۲۱»، عبدالله در پیام خود به تغییر بزرگی که در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس رخ داده، اشاره و اذعان کرد که بایدن با منطقه‌ای کاملاً متفاوت از آنچه سراغ داشت، روبه‌رو خواهد شد. خلیج فارسی که دیگر تنها منافع خود را می‌بیند و می‌تواند به واشنگتن نه بگوید. منطقه‌ای که توسط جوانانی هم سن و سال پسران و شاید نوه‌های بایدن اداره و رهبری می‌شود.

استاد دانشگاه اماراتی تاکید کرد که سران کشورهاب حاشیه خلیج‌فارس (منطقه جدید) از صحبت‌های بایدن در مورد «حقوق بشر و دموکراسی» خسته شده است.

او خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «امیدوارم در طرح این موضوعات که مکان، زمان و مخاطبان مناسبی برای آن‌ها نیست، زیاده‌روی نکنید. آقای رئیس‌جمهور باید متوجه باشید که صحبت در مورد این موضوعات اتلاف وقت شما و رهبران عرب خلیج فارس است؛ گوشی در این منطقه برای شنیدن سخنرانی‌های بیهوده درباره حقوق بشر پیدا نخواهید کرد.»

عبدالله معتقد است که منطقه خلیج‌فارس دیگر آن منطقه سابق نیست. منطقه جدید «نسبت به حال و آینده خود اطمینان دارد و به خوبی می‌داند چگونه از نفت، گاز و منابع مالی خود برای تامین منافع ملی‌اش استفاده کند». او مدعی است که این کشور‌های عربی جدید مرکز تصمیمات جدید عربی هستند و لحظه به لحظه خود را در تاریخ کنونی زندگی می‌کنند.

عبدالخالق عبدالله که به عنوان فردی دانشگاهی و نزدیک به محافل تصمیم‌گیری در امارات محسوب می‌شود، خطاب به بایدن تاکید کرد که کشور‌های خلیج فارس به دنبال «تنوع بخشیدن به مشارکت‌ها و تعمیق روابط خود با قدرت‌های نوظهور جهانی هستند؛ آقای رئیس‌جمهور، شما باید این جهت‌گیری خلیج‌فارس را درک کنید و به آن احترام بگذارید و مانع مسیر آن نشوید». / باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب ها
نظر شما