صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۳۲
  • سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 26 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۱ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 12
کد خبر: ۱۴۲۱۲۰

گفت‌وگوی مقامات قطر و فرانسه درباره برجام و ایران

وزیر امور خارجه فرانسه از تلاش‌های قطر در چارچوب مذاکرات بازگشت به برجام تشکر و بر اهمیت گفت‌وگوی منطقه‌ای برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر وزرای خارجه قطر و فرانسه در ناهاری کاری در پاریس درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران رابزنی کردند.
کاترین کولونا و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزاری خارجه فرانسه و قطر در یک ناهار کاری که در پاریس برگزار شد، بر ضرورت تقویت مجدد تلاش‌ها برای تحقق صلح در خاورمیانه و تعهد دو کشور به یافتن راه‌حل دو دولتی تاکید کردند.

براساس گزارش تارنمای وزارت خارجه فرانسه وزیر امور خارجه این کشور در خصوص ایران نیز از تلاش‌های قطر در چارچوب مذاکرات بازگشت به برجام تشکر و بر اهمیت گفت‌وگوی منطقه‌ای برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کرد.

تمایل برای ادامه تعمیق مشارکت راهبردی فرانسه و قطر در ابعاد سیاسی، اقتصادی و انرژی از دیگر محور‌های این ناهار کاری عنوان شده است.

دور هشتم مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ایران، پس از ماه ها وقفه و کارشکنی غربی ها و آمریکایی ها، مجددا روز سه شنبه در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و تا روز چهارشنبه ادامه داشت.

پس از پایان این مذاکرات وزارت خارجه آمریکا مدعی شکست مذاکرات دوحه برای احیای توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام شد و ادعا کرد واشنگتن از آن‌که نتوانسته علی‌رغم ابتکارات اتحادیه اروپا مذاکرات هسته‌ای را به سرانجام برساند ناامید شده‌است.

با این وجود خبرگزاری بلومبرگ چندی پیش اعلام کرد تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای ممکن است پس از تاریخ پیشنهادی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ژوئیه ادامه یابد. مذاکرات ممکن است پس از سفر بایدن به منطقه در اواخر ماه جاری در دوحه از سرگرفته شود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: