صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۴۴
  • دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 05 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 31
کد خبر: ۱۴۴۹۴۲

ادعای حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به چندین منطقه کابل

رییس پیشین امنیت ملی افغانستان مدعی شد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی برخی از پناهگاه‌های داعش در کابل را مورد حمله قرار دادند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به دنبال پرتاپ راکت به چندین منطقه از کابل، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان با استناد به منابع اطلاعاتی خود مدعی شد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به برخی از نقاط پایتخت حمله کرده‌اند.

 

نبیل امروز یکشنبه 9 مرداد ماه در رشته توئیتی نوشت: «براساس یک بند توافقنامه دوحه قرار است آمریکا به طالبان در مبارزه با داعش کمک کند.»

 

نبیل با استناد به منابع اطلاعاتی خود افزود که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بامداد امروز در آسمان کابل دیده شده‌ و چندین منطقه از کابل را مورد هدف قرار دادند.

 

به گفته نبیل، به احتمال زیاد این هواپیماها مخفیگاه‌های داعش را هدف قرار داده‌اند.

 

رییس پیشین امنیت ملی همچنین هشدار داده که در صورت عدم حمایت مردم از سوی طالبان این گروه در بلندمدت در افغانستان دوام نخواهد داشت و این کشور به مکان فعالیت افراطی‌گری تبدیل می‌شود.

 

این اظهارات در شرایطی است که امروز سخنگوی وزارت کشور طالبان از وقوع انفجار براثر پرتاب راکت به کابل خبر داده و گفته است که در این حادثه به کسی آسیب وارد نشده است.

 

«عبدالنافع تکور»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که انفجاری در شهر کابل به وقوع پیوسته است.

 

وی افزود: این انفجار براثر پرتاب راکت به یک خانه خالی در منطقه شیرپور رخ داده و به کسی در این حادثه آسیبی وارد نشده است.

 

با این حال، برخی شاهدان عینی می‌گویند صدای چندین انفجار از مناطق مختلف کابل شنیده شده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: