صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 25
کد خبر: ۱۴۶۰۶

افزایش ترافیک پایتخت با پولی شدن زوج یا فرد/ ماموران خاطی تهرانپارس بازداشت و خلع درجه و عنوان شدند

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۵ نفر از متهمان حادثه پارک پلیس تهرانپارس و خلع درجه ماموران خاطی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر ، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه برگزاری طرح رعد ۲۶ که امروز (سه‌شنبه چهارم تیرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مرحله از اجرای طرح رعد توسط پلیس پایتخت ۳۱۵ فقره حکم قضایی اخذ شد و ۵۶۱ نفر از سارقان و مالخران نیز دستگیر شدند.

 

وی با اشاره به کشف و ضبط ۵۲ هزار و ۲۲۹ مورد اموال سرقتی مردم افزود: در این راستا ۸۳۰ پرونده برای سارقانی که در قالب ۲۱ باند اقدام به سرقت می‌کردند، تشکیل شد که بالغ بر ۳۰۰ نفر از سارقان دارای سابقه و از ۳ ماه تا چند سال در زندان بودند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه کشف شده در این طرح بالغ بر ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: ۸۷ درصد مالکان اموال مسروقه شناسایی شدند، ۵ قبضه سلاح گرم و ۳۹ قبضه سلاح سرد از سارقان کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۲۸ قاچاقچی کالا دستگیر و ۴۲ هزار و ۲۷۲ مورد انواع کالای قاچاق کشف و ۵ باند هم منهدم شدند که ارزش مالی کالا‌های قاچاق کشف شده ۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

وی افزود: به زودی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در پایتخت راه اندازی خواهد شد.

سردار رحیمی گفت: مبارزه با دلالان ارز ادامه دارد و در این خصوص ماموریت‌های خود را انجام می‌دهیم که با انجام این امور عملا دلالی وجود ندارد، چراکه همگی جمع آوری شدند، صرافی‌ها و بازار را برای شناسایی دلال‌ها مجهز به دوربین کردیم تا پس از شناسایی بلافاصله توسط پلیس دستگیر شوند.

وی افزود: با خرید و فروش ارز در فضا‌های غیر قانونی و خارج از صرافی‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت درخصوص طرح ترافیک جدید گفت: به صورت دقیق و روزانه در حال ارزیابی و بررسی این طرح هستیم، در محدوده اصلی طرح ترافیک کاهش ترافیک داشتیم، اما در بقیه محدوده‌ها شاهد افزایش ترافیک در معابر بودیم که در حال بررسی این موضوع و حل مشکلات هستیم.

 

وی افزود: پل گیشا پل فرسوده‌ای بود و به حالت قیف درآمده بود، لذا ۷ مسیر جایگزین برای تردد در این محدوده تعیین شده است و از مردم درخواست داریم تا با همکاری در این زمینه به ما کمک کنند.

سردار رحیمی گفت: توجه بسیاری را به بحث حاشیه شهری داریم و با توجه به سه مولفه جمعیت و جغرافیا و جرم باید به کلانتری‌ها رسیدگی شود.

رئیس پلیس پایتخت در واکنش به اتفاق پارک پلیس در شرق تهران گفت: این گزارش از سوی شهروندان مبنی بر انجام حرکات و رفتارهای ناهنجار توسط عده‌ای از جوانان به پلیس ارائه شد، به طوری که شئونات را زیر پا گذاشتند.

وی افزود: در وهله اول به این افراد تذکر داده شد و امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفت و پس از آن، افراد مذکور به پلیس فحاشی کردند و تمام این ۵ نفر دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: دو مامور خاطی (جانشین کلانتری و دیگری مامور پلیس) بازداشت و خلع درجه و عنوان شدند و با آن‌ها طبق قانون برخورد خواهد شد.

سردار رحیمی تصریح کرد: جرم این افراد کشف حجاب، انجام رفتارهای هنجارشکن و هتک حرمت به پلیس بوده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: