صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۱۱
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 21
کد خبر: ۱۴۷۸۵۹

درمان موثر برای پوست‌های خشک+جزییات

بهترین روغن برای پوست خشک کدام است؟ این روغن باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا خشکی پوست را برطرف کند؟ ما بهترین روغن های طبیعی برای رفع خشکی و اگزمای پوست صورت و بدن را به شما معرفی کرده ایم.

به گزارش راهبرد معاصر، برای انتخاب بهترین روغن برای پوست خشک، ابتدا باید میزان خشکی پوست خود را بررسی کنید. اگر به بیماری پوستی مانند درماتیت مبتلا هستید، از روغنی استفاده کنید که اثربخشی آن برای بهبود بیماری شما اثبات شده باشد.

 

اگر به ترکیبات موجود در روغن حساسیت داشته باشید، استفاده از آن موجب تحریک پوستی می‌شود. هنگام انتخاب روغن، به مواد تشکیل‌دهنده آن دقت کنید. برای اطمینان از اینکه مصرف روغن مدنظر واکنش‌های پوستی بدی ایجاد نمی‌کند، ابتدا مقدار کمی از آن را روی قسمتی از پوست‌تان امتحان کنید.

 

بعضی از روغن‌های بدن سنگین هستند و نمی‌توان از آنها روی پوست صورت استفاده کرد. بعضی از روغن‌های صورت نیز در پوست بدن نفوذ نمی‌کنند، بنابراین روغن را بر اساس ناحیه‌ مدنظر انتخاب کنید.

 

روغن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. فقط روغن‌های باکیفیت بخرید تا با مصرف آن به نتیجه مطلوب و مدنظرتان برسید. از روغن‌هایی استفاده نکنید که تمام مواد تشکیل‌دهنده آنها به‌وضوح ذکر نشده‌اند.

 

یکی از مهم ترین مزایای این محصول مسدود کردن راه رطوبت طبیعی پوست و جلوگیری از خروج آن است. روغن از همین طریق مانع از خشکی بیش از حد پوست می شود.

 

ترکیبات موجود در بدن از چربی های طبیعی پوست ما تقلید می کنند و با پر کردن شکاف های بین سلول ها که در اثر خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست ایجاد می شوند، سطح پوست را نرم، صاف و یکدست می سازند.

 

آنتی اکسیدان های موجود در بسیاری از روغن ها از پوست در برابر پیری و اشعه های مضر خورشید مراقبت می کنند. همانطور که برای محافظت از صورت باید از رتینول یا سرم ویتامین سی استفاده کرد، برای محافظت از بقیه قسمت های بدن نیز باید محصولاتی چون روغن بدن به کار برد. این محصول با دارا بودن ویتامین E ، A و C محافظ خوبی در برابر رادیکال های آزاد است و موجب کلاژن سازی در پوست می شود.

 

روغن نارگیل سرشار از ویتامین E می باشد، که می تواند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

از آنجا که روغن آرگان سرشار از اسید های چرب می باشد، لایه ای روی پوست ایجاد می کند، که باعث می شود پوست رطوبت خود را از دست ندهد و مانع از خشکی پوست می شود. همچنین این روغن به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ می باشد، که در درمان بسیاری از بیماری های پوستی موثر می باشد.

 

روغن نارگیل در دمای اتاق به صورت جامد می باشد و در دمای ۲۳ درجه سانتیگراد ذوب می شود. بنابراین درست است که این روغن جامد است، اما بر روی پوست به راحتی ذوب شده و جذب پوست می شود.

 

این روغن ممکن است برای افرادی که دارای پوست چربی می باشند، کمی سنگین باشد. از این روغن می توان به عنوان ژل بعد از اصلاح، نرم کننده مو و لوسیون استفاده کرد./جی پلاس

 

نظر شما