صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۳۶
  • چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 24 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 22
کد خبر: ۱۴۸۱۰۰

اعلام شمار تلفات نظامی اوکراین

به گفته فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین تا به حال نزدیک به ۹ هزار سرباز اوکراینی در جنگ کشته شده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر والری زالوژنی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که تلفات نظامی اوکراین نزدیک به ۹ هزار نفر است.

به گزارش رویترز، این اولین آمار رسمی است که از جانب مقامات بلندپایه اوکراینی در خصوص میزان تلفات منتشر می‌شود. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در همین کنفرانس اعلام کرد که حدود یک میلیون سرباز در اوکراین در حال جنگ با روسیه هستند.

فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین جزئیات بیشتری مثل تعداد تلفات سربازان روسی ارائه نکرد. هرچند ستاد کل اوکراین ادعا می‌کند تا به حال ۴۵ هزار و ۴۰۰ سرباز روس در این جنگ کشته شده اند. این آمار از سوی روسیه تایید نشده است.

گفتنی است، جنگ روسیه و اوکراین از شش ماه پیش آغاز شده و تا کنون آمار‌های ضد و نقیضی از میزان تلفات آن منتشر شده است. کارشناسان می‌گویند تعداد سربازانی که جان خود را از دست می‌دهند برای هر کشور اطلاعات حساسی محسوب می‌شوند و حتی روند پیشروی جنگ را مشخص می‌کنند.

پیش از این و در اوایل ماه ژوئن، یکی از دستیاران ارشد رئیس جمهور اوکراین به خبرگزاری بی‌بی‌سی گفته بود روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سرباز اوکراینی در منطقه دونباس جان خود را از دست می‌دهند. در ماه آوریل هم روسیه تلفات سربازان اوکراین را حدود ۲۳ هزار نفر اعلام کرد.

گفتنی است که هیچ یک از این ادعا‌ها قابل تأیید نیست و سازمان ملل گفته است که ارقام منتشر شده از سوی دست اندرکاران درگیری را قابل اعتماد نمی‌داند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: