صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۱۳
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 28
کد خبر: ۱۴۸۸۶۳

بوریس جانسون:چند ماه آینده برای انگلیس سخت خواهد بود

بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلیس در مقاله‌ای نوشت که چند ماه آینده به دلیل قیمت بالای انرژی برای انگلیس سخت خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر نخست وزیر مستعفی انگلیس، چند ماه آینده را به دلیل قیمت بالای انرژی برای انگلیس سخت توصیف کرد.
جانسون در مقاله‌ای که دیروز شنبه در روزنامه دیلی میل منتشر شد، نوشت: «ماه‌های پیش رو سخت و شاید بسیار سخت خواهند بود. قبض‌های انرژی اشک چشم ما را در خواهند آورد و برای بسیاری از ما، هزینه گرم کردن خانه‌هایمان ترسناک است».

به گفته جانسون، آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین به طور قابل توجهی بر بازار‌های انرژی تأثیر گذاشت. با این حال، او ادعا می‌کند که انگلیس از بحران شدیدتر هم بیرون خواهد آمد.

نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به رویارویی با روسیه گفت: «در این جنگ بی‌رحمانه، مردم اوکراین می‌توانند و پیروز خواهند شد؛ و انگلیس هم (در جنگ با سرما و بحران انرژی) همینطور».

سازمان تنظیم کننده انرژی انگلیس نیز اعلام کرده که سقف قیمت برق و گاز از اول اکتبر دو برابر شده و سقف ۳۵۴۹ پوند رسیده است. جمهوری چک که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اخیرا اعلام کرد نشست بحران انرژی در اتحادیه اروپا را در نخستین تاریخ ممکن برگزار خواهد کرد.

به دنبال کاهش عرضه گاز روسیه به کشور‌های اروپایی و نگرانی از ادامه بحران‌های سیاسی بر سر اوکراین و تحریم‌های روسیه، قیمت انرژی به طرز بی سابقه‌ای در سراسر اروپا افزایش یافته است. یک پنجم برق اروپا توسط نیروگاه‌های گازی تولید می‌شود و به همین دلیل کاهش عرضه گاز به ناچار منجر به افزایش قیمت برق در اروپا می‌شود. فرانسه که برای سال‌ها صادرکننده برق بوده است، اکنون به یکی از واردکنندگان برق در جهان تبدیل شده است. بیشتر کارشناسان جهان معتقدند امسال اروپا زمستان سختی را پیش رو خواهد داشت./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما