صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۸
  • چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱
  • Wednesday 16 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 08
کد خبر: ۱۵۰۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

اظهار تاسف فرانسه در خصوص تعامل آژانس و ایران

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بعد از ادعاهای آژانس اتمی در گزارش جدید خود، مدعی شد«فرانسه متاسف است که ایران از فرصت برای تعامل با آژانس استفاده نکرده است».

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بعد از ادعاهای آژانس اتمی در گزارش جدید خود، مدعی شد«فرانسه متاسف است که ایران از فرصت برای تعامل با آژانس استفاده نکرده است».

 

طبق گزارش رویترز، فرانسه ادعا کرد «به شدت نگران عدم همکاری ادامه‌دار ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» است و در حال مشورت با شرکای خود درباره این موضوع قبل از نشست شورای حکام آژانس در هفته آینده است.

 

طبق این گزارش، «آن کلر لژاندر» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری روزانه، در حمایت از ادعاهای ضد ایرانی آژانس گفت: متاسفیم که ایران از فرصت‌های ارائه شده توسط مدیرکل (آژانس) برای تعامل و روشن کردن (موضوع) وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده در سایت‌های اعلام نشده استفاده نکرده است».

 

خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز مدعی شدند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی جدید گفته که نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کند. رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش، ایران را به عدم تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مسائل باقی‌مانده پادمانی متهم کرده و گفته «بر همین اساس، پیشرفتی در حل این مسائل صورت نگرفته است».

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آن‌ها را رد کرده است. محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ماه پیش تصریح کرد تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

 

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی پنجشنبه (هشتم سپتامبر) در واکنش به گزارش جدید مدیرکل آژانس گفت: برقراری مجدد نظام راستی آزمایی پیشین مستلزم عمل طرف‌های برجامی به تعهدات خود است و نباید از ایران انتظار داشته باشند وقتی به تعهداتشان ‌عمل نکرده و تحریم‌ها ادامه دارد، ایران پذیرای نظارت‌های فراپادمانی باشد.

 

«محسن نذیری اصل» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس در واکنش به گزارش جدید گروسی گفت: سه ادعای پادمانی غیرمهم آژانس مربوط به حدود دو دهه قبل است و ایران تاکنون تعاملات مناسب و سازنده‌ای را با این سازمان و با هدف حل و فصل آن‌ها داشته است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
فرانسه متاسف است که ایران از فرصت برای تعامل با آژانس استفاده نکرده است???????

امریکا از این فرصتی که ایران به او داد استفاده نکرد.
حالا تاسف واقعی رو وقتی باید بخوری که با ایران دارای زرادخانه هسته ای مواجه شدی.