صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۳۷
  • دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Monday 24 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 13
کد خبر: ۱۵۰۴۸۸

تماس تلفنی پاشینیان با ماکرون و بلینکن درباره درگیری اخیر مرزی با جمهوری‌آذربایجان

نخست وزیر ارمنستان در تماس با رئیس جمهور فرانسه و وزیر خارجه آمریکا درباره آخرین وضعیت درگیری میان نیروهای ارمنستان و آذربایجان گزارشی ارائه داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

 

بنا بر اعلام دولت ارمنستان، پاشینیان در این گفتگو آخرین وضعیت درگیری شب گذشته نیروهای آذربایجان و ارمنستان را به اطلاع طرف فرانسوی رساند.

 

پاشینیان در این گفتگو نگرانی خود از وضعیت بوجود آمده را بیان داشته و ماکرون نیز عنوان کرده که تشدید تنش ها غیرقابل قبول است و وضعیت هر چه زودتر باید به ثبات برسد.

 

پاشینیان در تماس با بلینکن خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت برای حل و فصل اوضاع مرزی و توقف حمله جمهوری آذربایجان شده است.

 

بلینکن نیز در این تماس نگرانی خود را از وضعیت شکل گرفته اعلام کرده و افزوده که برای به ثبات رسیدن وضعیت آماده اقدام هستیم.

 

نخست وزیر ارمنستان همچنین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز تماس تلفنی داشته و درباره تنش مرزی رخ داده گفتگو کرده بود.

 

شب گذشته بین نیروهای ارمنستان و آذربایجان درگیری شدیدی رخ داده است.

 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده که شب گذشته، نیروهای ارمنی در مرزهای داشکسن، کلبجر و لاچین اقدامات تحریک آمیزی از سوی نیروهای نظامی ارمنستان انجام گرفته است.

 

دیشب همچنین وزارت دفاع ارمنستان جلسه‌ای را برگزار کرد و در طی آن وضعیت مرزی را با وابستگان نظامی سفارتخانه‌های خارجی معتبر در جمهوری ارمنستان را ارائه کرد.

 

آذربایجان در این درگیری از تسلیحات توپخانه‌ای مختلف و سلاح‌های کالیبر بزرگ استفاده می‌کند.

 

همچنین وزارت دفاع آذربایجان در این خصوص اعلام کرد که اقدامات متقابل در پاسخ به تحریکات ارمنستان، ماهیتی محلی دارد و هدف آن تاسیسات نظامی و نقاط تیراندازی است. اقدامات ما پاسخ در مقیاس کوچک و هدفمند با هدف تضمین امنیت مرزهای آذربایجان و توقف اقدامات تحریک آمیز ارمنستان بوده و انجام می شود./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: