صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۱۸
  • چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
  • Wednesday 29 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 16
کد خبر: ۱۵۰۸۲۱

رسانه صهیونیستی:غربی‌ها از رشد روابط ایران و روسیه نگرانند

رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی روز جمعه از نگرانی مقام‌های غربی و صهیونیستی از رشد روابط فزاینده ایران و روسیه خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر وبگاه «عروتص شوع» به نقل از وبگاه «اسرائیل هیوم» گزارش داد که مقامات ارشد غربی به تازگی به مقام‌های اسرائیلی نسبت به روابط قوی و فزاینده بین روسیه و ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

منابع آگاه گفتند که نمایندگان آمریکا و اروپا نسبت به نزدیک شدن هرچه بیشتر تهران و مسکو ابراز نگرانی شدید کرده‌اند.

یک مقام ارشد رژیم موقت صهیونیستی گفت: «اروپا حتی بیشتر از آمریکا نگران این است که روسیه در حال تبدیل شدن به بازیگری در حوزه ایران باشد.»

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر «سمرقند» در ازبکستان با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود دیدار کرد. در این دیدار پوتین ضمن ابراز خرسندی از ملاقات دوباره با همتای ایرانی خود گفت: «روابط ایران و روسیه در طول سالیان زیادی شکل گرفته و در تمام زمینه‌ها در حال گسترش است.»

رئیس جمهور روسیه گفت: «همان‌طور که گفتید، تصدیق می‌کنم تمام اقدامات ممکن را برای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای انجام داده‌ایم. شرکای ما در این سازمان از عضویت شما حمایت کردند.»

آیت‌الله رئیسی نیز در این دیدار که در ازبکستان انجام گرفت ضمن تشکر از حمایت روسیه جهت عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: «روابط ما عادی نیست، بلکه ماهیت استراتژیک دارد. اراده ایران بر توسعه روابط راهبردی با روسیه در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، هوا و فضا هست.»

وی ضمن تشکر از روسیه به خاطر حمایت از ایران برای عضویت در اتحادیه اوراسیا و بریکس گفت: «همکاری ما در سازمان همکاری شانگهای و ارتباط جمهوری اسلامی با اعضای این سازمان می‌تواند در جهت توسعه اقتصادی برای ایران و توسعه منطقه کمک به سزایی داشته باشد.»

رئیسی تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران تحریم‌ها علیه روسیه را به هیچ عنوان قبول ندارد و این تحریم‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم و ارتباط تجاری و اقتصادی خود را با روسیه توسعه و تقویت خواهیم کرد. ارتباط کشورهایی که توسط آمریکا تحریم شده‌اند با یکدیگر، می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و روز به روز آنها را حتی قوی‌تر کند.»/فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: