صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 20
کد خبر: ۱۵۱۲۷۶

ابلاغ ۳ بخشنامه جدید توسط آموزش و پرورش: از دریافت کد مستخدم تا عدم احتساب سنوات تحصیلی

وزارت آموزش و پرورش سه بخشنامه جدید صادر کرده است که نحوه بازنشستگی شاغلین بخش ‌های اداری و آموزشی آموزش و پرورش نیز از جمله آنها می‌باشد.

به گزارش راهبرد معاصر، این سه بخشنامه شامل:

 

بخشنامه بازنشستگی شاغلین پست‌های آموزشی و اداری (بخشنامه شماره ۲۲/۷۱۰ مورخ ۲۵/۵/۱۴۰۱ وزارت آموزش و پرورش)

اداره کل آموزش و پرورش استان…

با سلام و احترام

پیرو بخشنامه شماره ۵۰/۷۱۰ مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۸ و با عنایت به بند «الف» ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری که دستگاه‌های اجرایی می توانند کارمند خود را با حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و ۳۵ سال برای مشغل تخصصی با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بعد از ۳۰ سال بازنشسته نمایند، لذا مراتب ذیل جهت اقدام مقتضی ابلاغ می گردد.
بخشنامه بازنشستگی شاغلین پست‌های آموزشی و اداری

۱- به استناد ماده ۷۸ قانون استخدام کشوری، میزان حقوق بازنشستگی عبارت است از؛ «میانگین حقوق و مزایای مشمول کسور دو سال آخر خدمت مستخدم و به ازای هر سال خدمت مازاد بر ۳۰ سال ۲.۵ درصد به حقوق بازنشستگی افزوده می‌گردد. لذا به منظور بهره گیری از توانمندی ها و تجارب همکاران محترم و بهره مندی کامل از مزایای رتبه بندی در حقوق بازنشستگی استمرار خدمت کارکنان صرفاً در واحدهای آموزشی و در پست‌های آموزشی حسب تشخیص و موافقت در کمیته راهبری توسعه مدیریت استان و با درنظر گرفتن شاخص‌ها و ضوابط متعددی از جمله نیاز و ضرورت استان، کارایی، عملکرد و توانایی فرد، عدم وجود مازاد نیرو در رشه شغلی مورد نظر و… بلامانع است

۲- افرادی که از تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ (اجرای قانون رتبه بندی) به افتخار بازنشستگی نائل گردیده‌اند از مزایای رتبه بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار و احکام بازنشستگی آنان برابر مقررات اصلاح خواهد شد.

۳- به استناد بخشنامه شماره ۵۴۳۴۲۰ مورخ ۲۵/۰۹/۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور استمرار خدمت کارمندان شاغل در مشاغل اداری، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پائین تر در مشاغل تخصصی و غیرتخصصی با سی سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی و نیز دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر با سی سال سابقه خدمت دولتی در صورت تقاضای ذینفع و سی و پنج سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی کمافی السابق امکان پذیر نیست، لذا از هر گونه مکاتبه در خصوص استمرار خدمت کارکنان مشاغل اداری (دارای پست مصوب سازمانی) خودداری فرمائید.

۴- لازم به یادآوری است از صدور ابلاغ بازنشستگی به تاریخ سی و یکم در شش ماهه اول سال خودداری گردد.

عباس نجار- رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش

///

عدم احتساب سنوات تحصیلی و فراغت از تحصیل دانشجویان سال ۱۳۸۸ تربیت معلم (بخشنامه شماره ۲۳/۷۱۰ مورخ ۳۰/۰۵/۱۴۰۱ وزارت آموزش و پرورش)

اداره کل آموزش و پرورش استان

سازمان/ اداره کل/ دانشگاه شهید رجایی/ دانشگاه فرهنگیان/ مرکز/ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

با سلام و احترام

تصویر دادنامه شماره ۵۶۴ الی ۵۷ مورخ ۲۴/۳/۱۴۰۱ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص عدم احتساب سنوات تحصیلی و دوران فراغت از تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی سال ۱۳۸۸ مراکز تربیت معلم به پیوست ارسال و اعلام می‌دارد:

بر اساس ماده ۱ قانون متعهدین خدمت مصوب ۸/۳/۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی، دانشجویان مراکز تربیت معلم مکلفند در آغاز تحصیل خود به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمتی بسپارند و تحصیل آنان منوط به سپردن تعهد ثبتی می‌باشد، در حالی که دانشجویان ورودی سال ۱۳۸۸ در طول تحصیل سند تعهد نسپرده و از حقوق کارآموزی بهره‌مند نگردیده‌اند. بنابراین سوابق تحصیل این قبیل افراد در اجرای قانون متعهدین خدمت مصوب ۸/۳/۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی و رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری جزء سنوات خدمت دولتی قابل محاسبه نمی‌باشد. لازم به ذکر است برابر ماده ۸۹ قانون دیوان عدالت اداری و ماده ۴ قانون مدنی اثر رأی وحدت رویه یاد شده نسبت به آینده بوده و موجب نقض آرای صادره قبلی نمی‌شود و از سویی دادنامه‌های سابق بر این رأی علیه دستگاه و برخلاف رأی وحدت رویه صادر شده‌اند، مقتضی است مستند به ماده ۷۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و با اعلام رأی خلاف قانون رسیدگی مجدد و نقض هر یک از آرای قطعیت یافته، از ریاست محترم دیوان عدالت اداری تقاضا گردد.

سعید عسکری- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش

///

دریافت کد مستخدم و شناسه نیروهای رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین در اجرای رتبه‌بندی (بخشنامه شماره ۲۱/۷۱۰ مورخ ۰۹/۰۵/۱۴۰۱ وزارت آموزش و پرورش)

مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان

با سلام و احترام

با توجه به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی موضوع تصویب‌نامه هیئت وزیران به شماره ۵۹۴۲۶/ت۵۹۷۴هـ مورخ ۱۲/۴/۱۴۰۱ و در راستای اجرایی شدن بند ۲ ماده ۴ ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۰ پیرامون دریافت کد مستخدم و شناسه برای نیروهای رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین از طریق سامانه کارمند ایران جهت استحضار و دستور مقتضی به تمام مناطق آموزش و پرورش جهت تکمیل و بارگذاری اطلاعات با رعایت موارد ذیل ایفاد می‌گردد؛
دریافت کد مستخدم و شناسه نیروهای رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین در اجرای رتبه‌بندی

۱. با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان اداری و استخدامی برخی از مشکلات سامانه مرتفع شده لذا لازم است براساس بخشنامه ۳۸/۷۱۰ مورخ ۳۰/۸/۱۴۰۰ مدارک مربوط به افراد در سامانه کارمند ایران حداکثر تا تاریخ ۱۴/۴/۱۴۰۱ بارگذاری شود.

۲- مناطق آموزش و پرورش که فاقد کد کاربری مستقل جهت ورود به سامانه کارمند ایران می‌باشد مشخصات طبق جدول ذیل در اختیار مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری (اداره استخدام) قرار گیرد.
نام و نام خانوادگی کد ملی منطقه آموزش و پرورش تلفن همراه صاحب کد ملی

۳- به منظور تسهیل فرایند بارگذاری اطلاعات لازم است همانند اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در بالاترین سطح ممکن با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مربوط در رابطه با رفع مشکلات درون استان برای تأیید اطلاعات در سامانه، جلسات هماهنگی برگزار و مصوبات آن به مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری ارسال شود.

۴- با توجه به توضیحات فوق، نظر به اینکه ورود کاربر مناطق جهت تکمیل اطلاعات در سامانه کم صورت گرفته، مقرر می‌باشد که روزانه آمار کاربر آنلاین و تعداد ثبت استان گزارش‌گیری و اعلام خواهد شد.

سعید عسکری- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: