صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۱۳
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 28
کد خبر: ۱۵۲۳۶۱

انتقاد کرملین از مداخلات آمریکا در اوکراین

سخنگوی کاخ کرملین با انتقاد از مداخله آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها اعلام کرد واشنگتن در حال تبدیل شدن به یک طرف درگیری در اوکراین است.

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در اظهارات امروز (چهارشنبه) خود نسبت به مداخلات آمریکا در امور میان روسیه و اوکراین و همچنین نشتی در خط لوله گاز نورداستریم واکنش داد.

به گزارش آناتولی، دیمیتری پسکوف با بیان آنکه احتمال دارد روسیه را به دستکاری در خطوط لوله گازی نورداستریم متهم کنند، گفت: «چنین ادعا‌هایی کاملا واضح احمقانه است و از جامعه بین‌المللی خواست تا فکر کنند چه کسی از خرابکاری در این خطوط نفع می‌برد. این وضعیت مستلزم مذاکره است که در حال حاضر وجود ندارد و مسکو اصرار خواهد کرد که نمایندگان گازپروم در بررسی آخرین نشت گاز شرکت کنند. تیم‌های نظارتی سوئد و دانمارک باید دیده باشند که چه کسی به خط لوله نزدیک شده است.»

او در بخشی دیگر از سخنانش با بیان آنکه آمریکا به حالتی نزدیک می‌شود که می‌توان از آن به عنوان یک طرف درگیری در تحولات اوکراین یاد کرد، افزود: «کاخ کرملین شاهد است که آمریکا می‌تواند از توقف در کار خط لوله نورداستریم سود ببرد.»

صبح روز گذشته نیز مقامات دریایی سوئد هشداری درباره دو نشتی از خط لوله گازی نورداستریم ۱ در آب‌های دانمارک و سوئد در دریای بالتیک را درحالی صادر کردند که دو نشتی در خط لوله نورداستریم ۲ روز پیش از آن گزارش شده بود. مقامات دانمارکی در آن زمان از کشتی‌ها خواستند که به دلیل نشت گاز از نورداستریم ۲، تا شعاع ۵ مایلی دریایی در جنوب شرقی جزیره بورنهولم عبور نکنند.

اما امروز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با بیان آنکه تمامی اطلاعات از نشت گاز در خط لوله گازی نورداستریم یک بیانگر «عمدی بودن خرابکاری» است، از اقدام متقابل به چنین عملی خبر داد.

نخست‌وزیر و سازمان انرژی دانمارک هم اعلام کردند که احتمال عمدی بودن نشت گاز از خط لوله نورد استریم ۱ وجود دارد. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مدعیست که هفته‌ها پیش به آلمان هشدار داده بود که احتمال حمله به خطوط گاز در دریای بالتیک وجود دارد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما