صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 30
کد خبر: ۱۵۲۵۲۰

احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس

با گسترش نارضایتی از برنامه‌های اقتصادی دولت جدید انگلیس، مردم این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

به گزارش راهبرد معاصر، تومار الکترونیکی به منظور برگزاری انتخابات عمومی فوری در انگلیس را بیش از یکصد هزار نفر امضا کردند و بدین ترتیب، مجلس ناچار می‌شود به این درخواست توجه کند.

تارنمای روزنامه ایندیپندنت نوشت، "به منظور پایان دادن به کابوسی که دولت فعلی بریتانیا پدید آورده است"، توماری الکترونیکی آماده شده بود که تا امروز پنج شنبه، بیش از یکصد و یک هزار نفر آن را امضا کردند. به نوشته تارنمای ایندیپندنت، این تومار پیش از ارائه گزارش مینی بودجه کوارسی کوارتنگ، وزیر خزانه داری انگلیس در روز جمعه آماده شد که منجر به سقوط کم سابقه ارزش برابری پوند در برابر دیگر ارز‌ها شد.

در این تومار آمده است، مجموعه‌ای از بحران‌ها از جمله جنگ در اوکراین، توافق نامه بر سر مرز‌ها در ایرلند شمالی که روابط میان بریتانیا و اتحادیه اروپا را آسیب زده است، خطر رکود اقتصادی و احتمال جدایی اسکاتلند از انگلیس، بزرگ‌ترین چالش‌ها را در دوران معاصر پدید آورده است. لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس پس از چند روز سکوت در برابر انتقادها، روز پنج شنبه از برنامه‌های اقتصادی خود دفاع کرد در حالی که به نوشته ایندیپندنت، بی ثباتی در بازار‌های مالی بریتانیا ادامه دارد.

لیز تراس در برنامه اقتصادی خود اعلام کرد، مالیات شرکت‌ها را کم می‌کند تا از این راه، سبب افزایش انگیزه سرمایه گذاری و مقابله با رکود اقتصادی در این کشور شود، اما منتقدان می‌گویند، او با این اقدام تنها به شرکت‌های بزرگ که به سود‌های باد آورده دست یافته اند، سود بیشتر می‌رساند و بدهی عمومی دولت را که از جیب همه مردم باید پرداخت شود افزایش می‌دهد./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: