صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۳۰
  • چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 12 October 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 01
کد خبر: ۱۵۲۷۲۰

۴۲ رشته جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این دانشگاه ۴۲ رشته و ۱۲۵ برنامه درسی جدید ایجاد شده است.

به گزارش راهبرد معاصر حسین بلندی گفت: این دانشگاه تلاش دارد تا در یک دوره ۲ ساله به عنوان تربیت تکنیسین، افرادی را تربیت نماید که پس از فارغ التحصیلی مستقیم به سوی بازار کار رفته و نیاز‌های بازار را برطرف کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: برنامه‌های تدوین شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی باتوجه به نیاز‌های صنعت و با همکاری همان صنعت تدوین شده و دانشجو پس از گذراندن دوره آموزش‌های نظری و عملی می‌تواند وارد شغل مورد نظر شده و یا حتی خود اقدام به تأسیس شرکت کرده و کارآفرین آن حوزه شود.

بلندی همچنین درخصوص مقاطع تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ما فعلاً در حالت ۲ به علاوه ۲ کار می‌کنیم، این روش در دنیا مرسوم هست یعنی تربیت تکنیسن در اولویت بوده و نهایتاً درصد کمتری از دانشجویان به مقاطع تحصیلی بالاتر می‌روند.

او همچنین در ادامه آمار و اطلاعاتی در خصوص رشته‌های جدید و شرایط فعلی دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه داد و افزود: در دوره کوتاه مدیریت جدید دانشگاه، به ۴۲ رشته جدید در بخش‌های پیشرفته صنعت پرداخته شده و ۱۲۵ برنامه درسی جدید ایجاد شده است استقبال بیش از ظرفیت متقاضیان شرکت در این دوره‌ها نشانگر حرکت صحیح دانشگاه در این مسیر بوده است.

وی ادامه داد: در تمامی دنیا ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت‌های آموزشی دانش بنیان‌ها مربوط به نخبگان است و بقیه ظرفیت موجود در اختیار تکنیسین هاست که ما در ایران از آن محروم هستیم. دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش می‌کند تا به جبران این نقیصه بصورت جدی بپردازد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: