صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۲۵
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 03
کد خبر: ۱۵۲۹۹۴

تکذیب خبر تحویل پهپاد به روسیه از سوی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه اخبار منتشر شده مبنی بر تحویل پهپاد به روسیه از سوی ایران را بی اساس خواند و تأیید نکرد.

به گزارش راهبرد معاصر «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه)‌ ۱۱ مهر ماه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در هفته‌های اخیر و نیز موضع برخی مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین گفت: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.

گفتنی است چندی است که برخی اخبار تایید نشده‌ای از ارسال پهپادهای ایران به روسیه منتشر شده که بارها از سوی مقامات ایرانی رد شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این باره افزود: ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بی‌طرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف، به دور از خشونت، اعلام کرده‌ایم.

کنعانی خاطرنشان کرد: در این راستا، در ماه‌های گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس‌ها و دیدارهای متعدد خود با همتایان روس و اوکراینی، همواره بر لزوم حل اختلافات به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفت‌وگو، تصریح و آمادگی کشورمان را برای مساعدت به این روند، اعلام کرده است.

در راستای انتشار این اخبار نیز اخیرا «اولگ نیکولنکو»، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در توئیتر نوشت: «در واکنش به اقدام ایران در عرضه سلاح به روسیه در جنگ علیه اوکراین، امروز ما ابطال اعتبارنامه سفیر ایران در کی‌یف و کاهش قابل‌توجه پرسنل دیپلماتیک سفارت ایران را اعلام کردیم.»

این اقدام دولت اوکراین واکنش ناصر کنعانی را به همراه داشت و او دوم مهر ماه ضمن ابراز تأسف از تصمیم دولت اوکراین در مورد روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران، این تصمیم را براساس گزارش‌های تایید نشده و ناشی از فضاسازی رسانه‌ای طرف‌های خارجی خواند./فارس

نظر شما