صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 04
کد خبر: ۱۵۳۱۲۵

اخراج دیپلمات روس از ژاپن

یک نشریه ژاپنی از قصد دولت این کشور برای اخراج دیپلمات روسیه خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون اعلام کرد دولت ژاپن قصد دارد یک دیپلمات روسیه را اخراج کند.

گفته می‌شود دولت ژاپن این تصمیم را به دلیل اقدامات روسیه و بازداشت کنسول ژاپن در ولادی وستوک اتخاذ کرده است. بنابر گزارش‌ها در حال حاضر ژاپن در حال بررسی این تصمیم است و این نشریه ژاپنی در این خصوص گفت: مقام‌های ژاپنی به سرعت همتایان روس خود را در جریان نهایی این تصمیم قرار خواهند داد.

روز گذشته «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، در بخشی از سخنانش به خبرنگاران درباره روابط روسیه و ژاپن اشاره کرد و گفت: «حصول توافق میان توکیو و مسکو در شرایط کنونی غیرممکن تلقی می‌شود. البته انجام مذاکرات در مورد پیمان صلح در چنین شرایطی غیرممکن به نظر می‌رسد.»

پیش از این «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن، هم گفته بود که روابط ژاپن و روسیه به دلیل وضعیت اوکراین دشوار است، «اما توکیو قاطعانه در جهت انعقاد پیمان صلح با مسکو متعهد است.»

روز‌های آغازین حملات روسیه به اوکراین، فومیو کیشیدا در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که ژاپن با محدود کردن تراکنش‌های روسیه به تحریم بین‌المللی بانک مرکزی روسیه می‌پیوندد. تحریم‌های ژاپن شامل مسدود کردن دارایی‌های ۳ بانک روسی در ژاپن و اقداماتی برای انزوای روسیه از سیستم مالی جهانی بود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: