صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 08
کد خبر: ۱۵۳۵۵۹

افزایش ۱۱ درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

قیمت نفت نفت برنت طی هفته گذشته 11 درصد و نفت خام آمریکا 17 افزایش ارزش را ثبت کردند.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه به علت تصمیم اوپک پلاس برای بزرگ‌ترین کاهش تولید از سال 2020، حدود 4 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم 5 هفته گذشته رسید.

 

با وجود اینکه ارزش دلار بالا رفته بود و این افزایش می تواند، تقاضا برای نفت را کم کند، قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 3 دلار و 50 سنت افزایش 97.92 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 4 دلار و 19 سنت افزایش 92.64 دلار معامله شد.

این رقم بالاترین قیمت نفت برنت از 30 آگوست و بیشترین قیمت WTI از 29 آگوست به شمار می رود.‌‌

هر دو شاخص نفتی، دومین هفته افزایشی را ثبت کردند که بیشترین افزایش هفتگی از ماه مارس به شمار می رود؛ نفت برنت حدود 11 درصد و WTI حدود 17 درصد افزایش یافتند.

هر دو قرارداد دومین افزایش هفتگی متوالی خود را به ثبت رساندند و بیشترین درصد سود هفتگی از مارس این هفته را به ثبت رساندند که برنت حدود 11 درصد و WTI 17 درصد بالاتر بود.

قیمت نفت کوره آمریکا در این هفته 19 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم از ماه ژوئن رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در این هفته توافق کردند تا میزان تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

استفان برناک، معامله گر PVM گفت: « از جمله پیامدهای کلیدی کاهش تولید اخیر اوپک، بازگشت احتمالی نفت 100 دلاری است، اما افزایش موانع اقتصادی، مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت نفت خواهد شد.»

موسسه «یو اس بی گلوبال ولث منیجمنت» نیز پیش بینی کرده است که قیمت نفت برنت می تواند «در سه ماهه آتی به بالای 100 دلار در هر بشکه برسد.»

همچنین این کاهش تولید اوپک پیش از اجرایی شدن تحریم نفتی روسیه، بازار بیش از پیش با کمبود عرضه مواجه خواهد کرد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: