صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 15
کد خبر: ۱۵۴۵۹۴

تورم در جهان چقدر است؟

متوسط نرخ تورم در اتحادیه اروپا طی ماه اوت ۲۰۲۲ دو رقمی شد.

به گزارش راهبرد معاصر، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) اعلام کرد متوسط نرخ تورم در اتحادیه اروپا طی اوت 2022 به 10.1 درصد رسیده است. نرخ تورم اتحادیه اروپا در این ماه نسبت به ماه قبل 0.3 واحد افزایش داشته است. در ماه جولای متوسط نرخ تورم 27 عضو اتحادیه اروپا 9.8 درصد اعلام شده بود.

ترکیه

میلیون‌ها نفر از مردم ترکیه به خاطر تور سرسام‌آور و سقوط ارزش لیر در آستانه فلاکت مالی قرار گرفته‌اند و در سراسر کشور کارخانه‌ها، کشاورزان و خرده فروشان تحت فشار هستند.  

دولت ترکیه متوسط نرخ تورم سالانه منتهی به ماه سپتامبر را ۸۳.۴۵ درصد اعلام کرد که بالاترین حد در ۲۴ سال گذشته است. بر اساس آمار رسمی دولت ترکیه، تورم این کشور در ماه گذشته میلادی به بالاترین حد خود در میان اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ رسیده است.

آمریکا

نرخ تورم در آمریکا به بالاترین رقم طی چهار دهه گذشته رسیده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد درحالی‌که قیمت کالاهای موردنیاز مردم رکوردهای چندین ساله را شکسته است بیشتر آمریکایی‌ها افزایش قیمت‌ها را احساس می‌کنند.

بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، شاخص قیمت مصرف کننده اصلی به ترتیب ۰.۶ و ۶.۶ درصد افزایش یافت. افزایش سالانه تورم هسته بالاترین رقم از آگوست ۱۹۸۲ تاکنون بوده است.

انگلیس

بانک مرکزی انگلیس، نرخ بهره اصلی خود را ۵۰ واحد پایه افزایش داد و به ۲.۲۵ درصد رساند که هفتمین افزایش متوالی نرخ بهره است.

با این وجود، قبض‌های انرژی همچنان صعودی است و انتظار می‌رود تورم در ترکیب با اثرات غیرمستقیم هزینه‌های انرژی بالاتر، قبل از شروع کاهش، در طی چند ماه آینده بالای ۱۰ درصد باقی بماند.

فرانسه

فرانسه در اوت امسال با نرخ تورم 6.6 درصدی مواجه شده است  شهروندان را معترض و به خیابان ها کشانده است./ برنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: