صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۰۶
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 16
کد خبر: ۱۵۴۶۵۱

کمک ۱۹ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا به اوکراین

رئیس کمیسیون اروپا از کمک ۱۹ میلیارد دلاری این اتحادیه به اوکراین از زمان آغاز جنگ این کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: از آغاز جنگ، اوکراین را نزدیک ۱۹ میلیارد یورو مورد حمایت قرار دادیم.

به نقل از یورونیوز، رئیس کمیسیون اروپا طی نطقی در «کنفرانس سال ۲۰۲۲ سفرای اتحادیه اروپا» گفت: به عنوان اتحادیه اروپا باید تا آنجا که ممکن است و ضرورت دارد، با تمامی ابزارها، اوکراین را مورد حمایت قرار دهیم؛ درست همان کاری را که از فوریه داریم انجام می‌دهیم. واکنش به این تهاجم نه تنها پوتین که به نظر من، کل جهان را غافلگیر کرد. ما نخستین تحریم‌ها (علیه روسیه) را ظرف چند روز اعمال کردیم. بعد از اولین بسته تحریم، هشت بسته دیگر را نیز توانستیم طراحی و اجرا کنیم. تازه‌ترین (بسته تحریمی ما) مربوط به برگزاری همه پرسی‌های در مناطق اشغالی اوکراین بود.

وی افزود: ما از آغاز این جنگ، اوکراین را به لحاظ مالی، حدود نوزده میلیارد یورو مورد حمایت قرار دادیم. این تسهیلات صلح، ورای تقویت توانمندی نظامی و ارسال تسلیحات است. (در کنار این حمایت مالی)، ما پناهجویان اوکراینی را داریم که وارد اتحادیه اروپا شده اند و در حال دریافت حمایت‌های فراگیر و البته موقت هستند. من فکر می‌کنم بیش از هشت میلیون و یکصد هزار پناهجو به اتحادیه اروپا آمده اند که از این تعداد، حدود ۵ میلیون نفر به کشورشان، اوکراین بازگشته اند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما