صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۲۶
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 17
کد خبر: ۱۵۴۸۸۹

کارشکنی‌های مستمر بورل در مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تلاش برای افزایش فشار بر ایران، ضمن رد امکان حصول پیشرفت در مذاکرات وین، مدعی شد که چندی قبل به توافق بسیار نزدیک بودند.

به گزارش راهبرد معاصر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که این روزها نقش پلیس بد را برای مذاکرات رفع تحریم‌های ایران به‌عهده گرفته و مکرراً ادعاهایی را درباره دور از دسترس بودن توافق یا به بن‌بست رسیدن مذاکرات مطرح می‌کند، دوباره به دروغ‌پراکنی در این موضوع پرداخت.

بورل امروز (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگاران پیش از ورود به نشست شورای وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا مدعی شد: «من انتظار هیچ پیشرفتی در پرونده توافق هسته ای ایران را ندارم. این در حالی است که ما به توافق بسیار نزدیک بودیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با رد امکان برداشتن گام‌های سازنده برای دستیابی به توافق با ایران در مذاکرات وین در زمان کنونی، به‌دلیل عدم توافق طرف‌های ذی‌نفع ابراز تاسف و ناامیدی کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی درباره حملات پهپادی امروز روسیه به پایتخت اوکراین، ضمن تکرار ادعاهای پیشین علیه ایران، گفت: «ما در مورد حملات روسیه به کی‌یف صحبت خواهیم کرد و در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت. ما به شواهد غیرقابل انکار دخالت ایران در حمله روسیه به اوکراین نیز توجه خواهیم کرد»./ فارس

نظر شما