صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۳۳
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 18
کد خبر: ۱۵۵۰۶۷

خشم تل آویو از تصمیم استرالیا درباره قدس

پس از تصمیم استرالیا در لغو به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، مقام‌های تل‌آویو ضمن ابراز خشم در این باره، از احضار سفیر کانبرا خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، تصمیم روز دوشنبه (دیروز) دولت استرالیا در پس گرفتن شناسایی قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نخست‌وزیر و دیگر مسئولان رژیم اشغالگر قدس را به دنبال داشت.

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی خبر دادند، رژیم صهیونیستی در اعتراض به تصمیم استرالیا برای لغو تصمیم سال ۲۰۱۸ این کشور برای به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت این رژیم، سفری استرالیا را به وزارت خارجه احضار می‌کند.

به گزارش روزنامه «هاآرتص» رژیم صهیونیستی، اقدام دولت استرالیا خشم مقام‌های ارشد رژیم اشغالگر قدس را به دنبال داشته است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با این ادعای که تصمیم دولت استرالیا «ناشی از ملاحظات سیاسی کوته بینانه» است، «ناامیدی عمیق» خود را درباره این اقدام ابراز کرد.

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم مدعی شد که تصمیم استرالیا «پاسخی شتاب زده به یک خبر کذب در رسانه‌ها» بود.

در حالی که تصمیم دولت استرالیا خشم مسئولان صهیونیست را برانگیخته، لاپید با لحنی کنایه آمیز درباره این تصمیم، گفت: «تنها امیدوارم که استرالیا به دیگر موضوعات با روشی جدی‌تر بپردازد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: «اورشلیم (قدس) پایتخت ابدی و یکپارچه اسرائیل است و هیچ چیز این موضوع را تغییر نخواهد داد»./ تسنیم

نظر شما