صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۳
  • سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱
  • Tuesday 29 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 18
کد خبر: ۱۵۵۱۴۳

تله‌کابین، آبشار را به دریاچه و بوستان چیتگر متصل می‌کند

معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران از اتصال آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با تله‌کابین بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲۲ تهران با حضور علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران برگزار شد.

جاوید در این مراسم گفت: زیرساخت‌های منطقه ۲۲ جزو ناقص‌ترین زیرساخت‌ها میان مناطق تهران بشمار می‌رود. این منطقه برخلاف دکور و ظاهر شیک، باطنی با زیرساخت‌های کم دارد.

معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران، مهم‌ترین زیرساخت‌ها را فاضلاب و سرانه‌های خدماتی و آموزشی اعلام کرد و افزود: سرانه فضای سبز طی این‌ سال‌ها بهتر شده است. باید به هفت سرانه خدماتی در منطقه ۲۲ علاوه بر فضای سبز توجه شود.

جاوید عنوان کرد: محدودیت‌های ابلاغی شورای عالی شهرسازی برای منطقه ۲۲ بلاوجه، غیرتخصصی و براساس یک جو سیاسی و غیرکارشناسی در سنوات قبل اعمال شد. این محدودیت‌ها باید با یک بستر تخصصی و فنی تلفیق شود تا به نقطه تعادلی برسد.

در منطقه ۲۲ به طرح تفصیلی اصلاح شده نیاز داریم
وی ضمن اشاره به برخی ساخت‌ و سازها در منطقه و به ویژه مجاورت دریاچه، گفت: برخی ساخت و سازها می‌توانست با کیفیت بهتر و حتی فوق کیفیت ساخت و ساز در ایران طی سنوات گذشته صورت گیرد. باید این بستر آماده شود تا در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد. در واقع در منطقه ۲۲ به طرح تفصیلی اصلاح شده نیاز داریم.

معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران ضمن اشاره به اهمیت دریاچه، گفت: انتظار می‌رود که آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با یک تله کابین از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی متصل شود. خط ۱۰ مترو افق نجات بخش منطقه ۲۲ است و باید یک خط دیگر توسط شهردار جدید در این منطقه تعریف شود چرا که یک خط کم است و باید پوشش مترو در این منطقه تکمیل شود./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: