صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۰۲
  • سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱
  • Tuesday 15 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 24
کد خبر: ۱۵۵۹۴۹

وقتی بحران اقتصادی، انگلیسی‌ها را حشره‌خوار می‌کند

سوپرمارکت‌های انگلستان فروش وعده‌های غذایی ارزان قیمت طبخ شده با حشرات را تبلیغ می‌کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، سوپرمارکت‌های بزرگ سراسر انگلیس در پی بحران اقتصادی، افزایش هزینه‌های زندگی و هشدار‌های بانک‌های غذایی در اروپا، مردم را به خوردن وعده‌های غذایی ارزانی تشویق می‌کنند که از حشرات درست شده اند.

یک کاربر توئیتر در این خصوص نوشت: فرودشگاه‌های بزرگ در انگلیس فروش وعده‌های غذایی طبخ شده با حشرات را آغاز کرده اند و آن‌ها را به عنوان منبع غذایی سرشار از پروتئین و ارزان قیمت به افراد می‌فروشند.

این در حالی است که پیشتر دکتر «این هی چو» محقق کره‌ای گفته بود در تحقیقاتی با هدف تامین منابع پروتئیتی، اعلام کرده بود که از حشرات می‌توان برای این منظور استفاده کرد. او می‌گوید اخیرا، خوردن حشرات به دلیل افزایش هزینه پروتئین حیوانی و همچنین مسایل زیست محیطی مرتبط، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

خوردن حشرات در بسیاری از نقاط جهان مرسوم نیست و مردم تنها می‌دانند که باید حشرات را از اطراف خود دفع کنند. برخی از شرکت‌ها سعی می‌کنند با فروش میل ورم‌های کاملاً پخته شده به عنوان تنقلات ترد و شور، نظر مردم را تغییر دهند، اما استقبال مصرف کنندگان چندان گسترده نیست.

تحقیقات پژوهشکده انگلیسی کانتار نشان می‌دهد که تورم مواد غذایی در انگلیس طی ۱۲ هفته منتهی به ۲ اکتبر به ۱۳.۹ درصد رسیده و به این ترتیب ۶۴۳ پوند دیگر به صورت‌حساب سالانه مردم انگلیس در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی اضافه شده است.

جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. شاخص نرخ تورم در انگلیس بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور به ۹.۹ درصد رسیده است که در تاریخ چهار دهه گذشته بی‌سابقه است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: