صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 26
کد خبر: ۱۵۶۲۰۴

ادعای زلنسکی: کریمه را آزاد خواهیم کرد

رئیس جمهور اوکراین در نشست «پلتفرم کریمه» بار دیگر ادعا کرد کی‌یف شبه جزیره کریمه را آزاد می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر. ولودیمیر زلنسکی در جریان نشست روسای پارلمان‌ها در کرواسی که به منظور ایجاد هماهنگی به واکنش بین‌المللی به اقدام روسیه، بار دیگر مدعی شد شبه جزیره کریمه را از روسیه بازپس میگیرد.

به گزارش هیل، رئیس جمهور اوکراین که در این نشست به صورت مجازی شرکت کرده بود، گفت: قطعا کریمه را آزاد خواهیم ساخت، ما نه تنها این بخش از کشورمان را به تمامیت ارضی اوکراین بلکه به تمامیت اروپا بازخواهیم گرداند. این اقدام کار آسانی نیست، اما بر افراشته شدن پرچم اوکراین بر فراز کریمه در واقع بازگشت به حالت عادی است که برای تمامی اروپا امری شناخته شده است.

زلنسکی در نشست مجازی این پلتفرم که ابتدای شهریور برگزار شده بود نیز اعلام کرده بود که جنگ از کریمه آغاز شد و در آنجا نیز پایان می یابد.

روسای مجالس ده‌ها کشور جهان این هفته در کرواسی گردهم آمدند تا نخستین بستر پارلمانی در خصوص «پلتفرم کریمه» را برگزار کنند. دراین میان نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «جری کنلی» نماینده حزب دموکرات از ایالت ویرجینیا بعنوان رئیس مجمع پارلمانی ناتو دراین نشست حضور داشتند.

کرملین در سال ۲۰۱۴ میلادی شبه جزیره کریمه را به دنبال بروز ناآرامی‌های داخلی که با هدایت غرب به سرکردگی آمریکا در اوکراین رخ داد، به فدراسیون روسیه ملحق کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: