صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۴۷
  • چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱
  • Wednesday 02 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 30
کد خبر: ۱۵۶۷۱۵

فرمان پذیرش استعفای دولت میقاتی امضا شد

میشل عون در روز پایانی دوره ریاست‌جمهوری خود در لبنان قبل از ترک کاخ بعبدا فرمان پذیرش استعفای دولت پیشبرد امور این کشور به ریاست نجیب میقاتی را امضا کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، امروز برابر با 30 اکتبر 2022 «میشل عون» در حالی که یک روز تا پایان دوره 6 ساله ریاست‌جمهوری‌اش در لبنان باقی مانده برای خروج از کاخ بعبدا (کاخ ریاست‌جمهوری) آماده می‌شود تا لبنان هم‌زمان با نداشتن یک دولت رسمی، وارد خلأ ریاست جمهوری نیز بشود.

از ساعات اولیه صبح طرفداران جریان آزاد ملی که توسط میشل عون بنیان‌گذاری شده در اطراف کاخ بعبدا جمع شده‌اند تا میشل عون را هنگام خروج از کاخ بدرقه کنند.

از طرف دیگر منابع آگاه به شبکه ان بی ان گزارش دادند که میشل عون فرمان پذیرش استعفای دولت موقت لبنان به ریاست نجیب میقاتی را امضا کرده است.

میشل عون در حالی کاخ ریاست‌جمهوری لبنان را ترک می‌کند که هنوز چشم‌اندازی برای تعیین جانشین او دیده نشده و لبنان عملا برای چهارمین بار در تاریخ خود وارد خلأ ریاست‌جمهوری می‌گردد؛ این درحالی است که این کشور اکنون حتی یک دولت رسمی نیز ندارد که به شکل قانونی اداره امور کشور را به دست بگیرد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: