صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۲۲
  • پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
  • Thursday 30 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 30
کد خبر: ۱۵۶۷۵۳

هشدار درباره وزش باد و افزایش ارتفاع موج در سواحل شمال و جنوب

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج در سواحل شمال و جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش راهبرد معاصر سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر از سه‌شنبه (۱۰ آبان‌ماه) تا چهارشنبه (۱۱ آبان‌ماه) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان خبر داد.

براثر این مخاطرات احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب احتمالی محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

این سازمان در ادامه این هشدار از وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر خبرداد.

این مخاطره روز سه‌شنبه ( ۱۰ آبان‌ماه) در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، روز چهارشنبه ( ۱۱ آبان‌ماه) و روز پنجشنبه ( ۱۲ آبان‌ماه) در  نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر مورد انتظار است.

در این شرایط جوی احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشت/ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: