صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 31
کد خبر: ۱۵۶۹۰۶

شیوع کرونا مرکز تفریحی مشهور چین را تعطیل کرد

مقامات چین یک مرکز تفریحی مشهور در این کشور را به دلیل کرونا تعطیل کرده و بازدیدکنندگان آن را قرنطینه کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، مرکز تفریحی دیزنی در شانگهای به دلیل شیوع ویروس کرونا امروز (دوشنبه) تعطیل و اعلام شد بازدیدکنندگانی که در حال حاضر در این مرکز هستند باید تا منفی شدن پاسخ تست کرونایشان در آنجا بمانند.

به گزارش رویترز، ساعت ۱۱:۳۹ دقیقه صبح به وقت محلی شانگهای مقامات محلی اعلام کردند به سرعت این مرکز را تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کنند تا با ویروس کرونا مبارزه کنند. در پیامی که در پیام‌رسان چینی وی‌چت منتشر شد آمده است که این مرکز اجازه ورود و خروج افراد را نمی‌دهد و افراد باید منتظر پاسخ تست کرونا شوند.

همچنین هر فردی که از تاریخ ۲۷ اکتبر از این پارک بازدید کرده است باید پاسخ تست کرونای خود را به دولت ارائه دهد، البته افرادی که اکنون در این مرکز هستند می‌توانند از امکانات داخل آن استفاده کنند.

پیشتر روز شنبه اعلام شده بود که این مرکز تفریحی به کار خود ادامه خواهد داد، اما میزان افرادی که در آن مشغول به کار هستند کمتر خواهند بود.

روز گذشته شانگهای ۱۰ نفر مبتلا به کرونا اعلام کرد و گفت تمامی آن‌ها افراد بدون علائم بودند. پیشتر اوایل سال جاری که شانگهای محدودیت‌های شدیدی برای مقابله با کرونا وضع کرده بود این مرکز برای ۳ ماه تعطیل بود.

سال گذشته نیز این پارک در ماه نوامبر برای ۲ روز تعطیل شد و مانند وضعیت حال حاضر بیش از ۳۰ هزار بازدید کننده داخل آن نگه داشته شدند.

ماه گذشته منابع خبری اعلام کردند مقامات شهر «شنزن» چین با بستن بزرگترین بازار لوازم الکترونیکی جهان و تعلیق خدمات در ۲۴ ایستگاه مترو به آخرین شیوع ویروس کرونا با ۹ مورد علامت‌دار واکنش نشان دادند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما