صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۲۹
  • سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 13 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 20
کد خبر: ۱۵۷۱
پروژه متهم سازی ایران به ایستگاه آلبانی رسید؛

پشت پرده اخراج دیپلمات‌های ایرانی از کشورهای اروپایی چیست؟

چند ماهی است با هدایت رژیم صهیونیستی و نقش آفرینی آمریکا، اروپا و منافقین پروژه متهم سازی ایران به انجام اقدامات خرابکارانه در کشورهای اروپایی در دستورکار این محور ضدایرانی قرار گرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به استناد اخبار منتشر شده در رسانه ها، مقامات آلبانی دو نفر از دیپلمات های ایرانی را به اتهام انجام فعالیت های غیرقانونی از این کشور اخراج کردند. آنگونه که اعلام شده مقامات آلبانی این تصمیم را با مشورت و هدایت مقامات صهیونیستی به انجام رساندند.

 

 

پروژه " متهم سازی ایران به انجام اقدامات خرابکانه در کشورهای اروپایی" چند ماهی است با فرماندهی صهیونیست ها و کمک منافقین در دستور کار قرار گرفته است. اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند در اوسط تیرماه، اخراج یک دیپلمات ایرانی از فرانسه با ادعای واهی تلاش برای بمب گذاری در نشست منافقین، بازداشت غیرقانونی دیپلمات ایرانی در آلمان نمونه هایی از تلاش محور ضدایرانی است که با در دستور کار قرار دادن سناریوی "بی اعتبار سازی جمهوری اسلامی ایران" تلاش می کند از طریق جنگ رسانه ای و اقدامات عملیاتی اهداف خود را دنبال نماید. به نظر می رسد به واسطه حضور بی دردسر پایگاه گروهک تروریستی منافقین در تیرانا، پایتخت آلبانی و رابطه نزدیک این تروریست ها با مقامات این کشور، شرایط برای پیش بردن بخشی از این پروژه از طریق آلبانی مهیاتر از کشورهای دیگر اروپایی بوده است.

 

 

 

ولی آنچه از همه اقدامات عنوان شده، مشهود است اضلاع چهارگانه - رژیم صهیونیستی به عنوان طراح، منافقین به عنوان ابزار ، آمریکا به عنوان پشتیبان و حامی و اروپا در این مرحله به عنوان قربانی تلاش می کنند با شکست سناریوی طراحی شده "خروج آمریکا از برجام و بلافاصله پس از آن خروج ایران از این توافق" ، با پیاده سازی سناریوی " معرفی ایران به عنوان کشور برهم زننده امنیت جهان" به طراحی اقدامات رسانه ای و عملیاتی از طریق همراه کردن افکار عمومی با خود، بپردازند.

 

 

به نظر می رسد گام اول این سناریو تلاش می کند با فراهم کردن بهانه از طریق القای تلاش ایران برای ایجاد ناامنی در کشورهای اروپایی- برای عقب نشینی اروپا از تعهدات داده شده به ایران ذیل برجام، زمینه را برای تشکیل ائتلاف ضدایرانی فراهم نماید و سپس در گام های بعدی با فراگیرتر کردن تحریم ها و احتمالا اقدام علیه منافع جمهوری اسلامی ایران، به عنوان بخشی از دستور کارهای پروژه طراحی شده ضدایرانی بپردازند.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: