صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 02
کد خبر: ۱۵۷۲۳۹

آنتی‌بیوتیک کودکان در آمریکا کمیاب شد

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که آنتی بیوتیک (آموکسی‌سیلین) مخصوص کودکان در این کشور کمیاب شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان غذا و داروی آمریکا از کمبود آنتی بیوتیک مخصوص کودکان در این کشور خبر داد. آنتی بیوتیک آموکسی سیلین بسته به سن بیمار به صورت کپسول، قرص جویدنی و مایع است که اکنون تولید آن با مشکل روبه رو شده است.

پایگاه خبری نشریه هیل گزارش داد، سازمان غذا و داروی آمریکا شکل مایع این دارو را که توسط کودکان خردسال استفاده می‌شود، در پایگاه داده کمبود دارو ذکر کرده است.

شرکت‌های تولیدی داروی آمریکا نیز همه کمبود دوز‌های مختلف آموکسی سیلین را گزارش کرده‌اند که بیشتر برای درمان عفونت‌های باکتریایی در کودکان استفاده می‌شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا آموکسی سیلین را در لیست دارو‌های کمیاب قرار داد، زیرا تولید این دارو در شرکت‌های تولیدی دارو کاهش یافته است.

سازمان انجمن داروسازان سیستم سلامت آمریکا نیز اعلام کرد که کمبود داروی آموکسی سیلین در آمریکا از دو هفته پیش آغاز شد، اما سازمان غذا و دارو کمبود این دارو را از ۲۸ اکتبر اعلام کرد.

شایع‌ترین دلیل تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها برای کودکان درمان عفونت گوش است، اگرچه می‌توان از آن‌ها برای درمان عفونت‌های باکتریایی سینوس و گلو نیز استفاده کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: