صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۴۳
  • چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 03 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 08
کد خبر: ۱۵۷۲۷

فرستاده آمریکا: زمان رونمایی از معامله قرن هنوز مشخص نیست

فرستاده آمریکا در پاسخ به سوال یک روزنامه فلسطینی با بیان اینکه هنوز موعد رونمایی از «معامله قرن» مشخص نیست، تصریح کرد، این رئیس‌جمهور آمریکاست که باید موضوع مذکور را مشخص کند.

به گزارش راهبرد معاصر ،‌ «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا در مذاکرات صلح منطقه اعلام کرد، دولت آمریکا موعد رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن را اعلام نکرده اما انتخابات رژیم صهیونیستی (طی ماه سپتامبر) در این باره در نظر گرفته می‌شود و در نهایت این «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکاست که مشخص می‌کند چه زمانی از طرح رونمایی شود.

معامله قرن، طرح صلح پیشنهادی آمریکا به فلسطین و رژیم صهیونیستی است که قرار است منازعه طرفین حل و فصل شود اما طرف فلسطینی اعلام کرده که این طرح حقوق فلسطینی‌ها را نادیده گرفته و آن را قبول ندارد.

 

گرینبلات در پاسخ به سوال روزنامه فلسطینی «الایام» گفت: تیم آمریکایی درک می‌کند که امور آسان نخواهد بود؛ هر شخصی بگوید ما می‌توانیم طرحی ارائه کنیم که همه فورا آن را بپذیرند حتما از مفهوم این نزاع اطلاعی ندارند به همین دلیل ما برای آغاز شرایطی سخت آماده‌ایم و عکس این موضوع محال است.

وی در ادامه اعلام کرد، تمامی طرف‌ها باید برای مذاکره با هدف دستیابی به یک توافق بر سر یک میز بنشینند. وی گفت: همه باید با یکدیگر در یک اتاق بنشینند و مذاکره کنند، اگر طرف فلسطینی و اسرائیلی وارد اتاق مذاکرات نشوند امور به سمت شکست پیش خواهد رفت، این همان چیزی است که در بحرین (نشست منامه) از سوی طرف فلسطینی رخ داد (تشکیلات خودگردان در آن شرکت نکرد).

 

«جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا نیز به صورت تلویحی به شکست «نشست بحرین» یا همان بخش اقتصادی طرح معامله قرن اعتراف کرد. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت، این اعتراف تلویحی کوشنر در گفت‌وگوی تلفنی وی با برخی روزنامه‌نگاران عرب و صهیونیست درباره نشست اقتصادی بحرین صورت گرفته است

 

وی افزود، در صورتی که تشکیلات خودگردان به میز مذاکرات (بر اساس شیوه‌ای که آمریکا می‌خواهد) بازگردد دفتر نمایندگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» در واشنگتن بازگشایی خواهد شد و فلسطینی‌ها می‌توانند به صورت مستقیم با کاخ سفید در تماس باشند.

آمریکا شهریورماه سال گذشته (1397) دفتر ساف در واشنگتن را بست. «یوسف المحمود» سخنگوی دولت تشکیلات خودگردان در آن زمان از بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در آمریکا ابراز تأسف کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطین «وفا»، المحمود ادامه داد اسرائیلی که آمریکا از آن به عنوان دوست و متحد صحبت می‌‌‌کند امروز در تمام جهان به عنوان آخرین اشغالگر تاریخ شناخته می‌شود؛ رئیس‌جمهور آمریکا باید اعلام کند این کشور دوست و متحد آخرین اشغالگر تاریخ است و برخلاف قانون و عرف بین‌الملل، از تمام سیاست‌های سیاه این اشغالگر علیه سرزمین اشغال‌شده فلسطین و ملت آن حمایت می‌کند

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: