صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۱۲
  • سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 31 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 02
کد خبر: ۱۵۷۳۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

فضاسازی رسانه‌های جمهوری آذربایجان علیه ایران

بعد از سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران، رسانه‌های جمهوری آذربایجان اقدام به فضا سازی علیه کشورمان کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه های جمهوری آذربایجان به نقل از سازمان اطلاعات این کشور مدعی شدند که (DTX) طی عملیاتی علیه یک گروه مسلح که توسط سپاه پاسداران در جمهوری آذربایجان ایجاد شده بود، 19 نفر از اعضای این سازمان را دستگیر کرده است.

بر اساس این گزارش، اعضای بازداشت شده اعتراف کرده اند که در ایران و سوریه آموزش های نظامی دیده و به دنبال فعالیت های مسلحانه در جمهوری آذربایجان بودند.

گفته شده از آنها که به طور غیرقانونی وارد خاک آذربایجان شده اند، سلاح های غیرقانونی و تجهیزات الکترونیکی کشف و ضبط شده است.

منظور رسانه های آذربایجان از گروه مسلح همان حسینیون هستند که شیعیان جمهوری آذربایجان در جنگ سوریه را شامل می شوند. این گروه در مبارزه با داعش نقش مهمی بر عهده داشت اما پس از بازگشت به کشورشان از سوی نیروهای امنیتی به اتهام اقدامات مسلحانه و خلاف امنیت ملی آذربایجان دستگیر شده و به زندان رفته اند.

باکو اعضای حسینیون را تحت فشار قرار داده به گونه ای که بخش اعظمی از آنها از آذربایجان به ایران و کشورهای دیگر مهاجرت کرده و یا اصلاً به کشورشان بازنگشته اند.

این جریان سازی رسانه ای علیه ایران در همان روزی اتفاق افتاده که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به کشورمان سفر کرده و با قدردانی از دیدگاههای اصولی ایران نسبت به صلح و امنیت در منطقه قفقاز اظهار داشت: موضوعات دستور کار امروز همکاری‌های منطقه‌ای هم بود و اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه همکاری بین دو کشور وجود دارد.

وی افزوده بود: اطلاعاتی در مورد نشست سه جانبه روز گذشته در سوچی به آقای رئیسی ارائه کردم و موافق نقطه نظرات رئیس جمهور ایران در مورد استقرار صلح و امنیت پایدار در منطقه هستم. اصرار داریم مسئولان جمهوری اسلامی از مسائلی که در مذاکراتمان مطرح می کنیم و همچنین از روابط ارمنستان با آذربایجان و ارمنستان با ترکیه در مسأله قره باغ آگاهی داشته باشند.

ظاهراً این سفر و اظهارات نخست وزیر ارمنستان که بلافاصله بعد از نشست سه جانبه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سوچی انجام گرفته، به مذاق دولتمردان جمهوری آذربایجان خوش نیامده و در تلاش برای جریان سازی رسانه ای علیه کشورمان هستند./ تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م س
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
مسولین ما در تمام شبکه های داخلی وخارجی اعتراف فرد حمله کننده را پخش کنه تا علیف وشبکه های باکو دهانشون را ببندن اینهمه افترا توهین فضا سازی توهین به رهبر ملت ودولت ایران قابل پذیرش نیست اصلاع رسانی کنید اینها سخت تبلیغ میکنن بر علیه ایران باکو خیلی وقت هست که از قطع دیپلماتیک حرف میزدن الان بهانه را دارن میخوان سفارتشون را تعطیل کنن فقط اطلاع رسانی کنید لطفا