صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 02
کد خبر: ۱۵۷۳۶۴

روسیه سفیر انگلیس را احضار می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید به زودی سفیر انگلیس را به دلیل دست داشتن لندن در حمله پهپادی به ناوگان روسیه احضار خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد سفیر انگلیس در مسکو را به دلیل دخالت متخصصان انگلیسی در حمله پهپادی اوکراین به ناوگان روسیه در دریای سیاه احضار خواهد کرد.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که حمله به ناوگان روسیه تحت هدایت و رهبری متخصصان نیروی دریایی انگلیس انجام شده است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در گفتگو با خبرنگاران، این خبر را تایید کرد و گفت در همین راستا، سفیر انگلیس به زودی به وزارت خارجه روسیه احضار خواهد شد.

گفتنی است، چهار روز پیش، در پی حمله پهپادی اوکراین به ناوگان روسیه در دریای سیاه، کشتی‌گاه شهر بندری «سواستوپول» کریمه به طور موقت مسدود شد.در پاسخ، مسکو مشارکت در توافق غلات را به حالت تعلیق درآورد. این توافقنامه که در ماه ژوئن با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل امضا شده بود، عبور کشتی‌های حامل غلات از اوکراین به کشور‌های دیگر تضمین می‌کرد. با این حال، روسیه روز شنبه و در پی حمله پهپادی اوکراین این توافقنامه را به حالت تعلیق درآورد و گفت به دلیل حملات کی‌یف نمی‌تواند امنیت کشتی‌ها را تضمین کند.

توافق غلات در حال حاضر از سر گرفته شده است و امروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرده پس از آنکه اوکراین تضمین‌هایی برای عدم استفاده نظامی از کریدور بشر دوستانه برای صادرات غلات ارائه کرده، مسکو به توافق دریای سیاه باز می‌گردد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: