صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 02
کد خبر: ۱۵۷۳۹۶

ایتالیا دیگر به اوکراین سلاح نخواهد فرستاد

منابع نزدیک به نخست‌وزیر ایتالیا تایید کردند این کشور به دلایلی قصد ندارد دیگر به اوکراین تسلیحات نظامی ارسال کند.

به گزارش راهبرد معاصر مقامات نزدیک به جرجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا با وجود وعده‌های او برای کمک‌های نظامی به اوکراین از قطع این کمک‌ها خبر می‌دهند.

روزنامه ایتالیایی ایل‌ مساجرو به نقل از مقامات دولتی این کشور نوشت: رم در حال قطع کمک‌های نظامی خود به کی‌یف است و این درحالی است که اوکراین هنوز با مشکل تامین سلاح برای ادامه جنگ با روسیه مواجه است.

مقامات دولتی ایتالیا در گفتگو با روزنامه مساجرو اعلام کردند که برای ارسال کمک‌های نظامی باید با ناتو هماهنگ باشیم و قبل از آن باید این مسئله بررسی شود که کی‌یف به چه چیزی نیاز دارد و چه تسلیحاتی می‌توانیم برای آنها ارسال کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در نتیجه حملات نیرو‌های روسیه به مراکز فرماندهی نظامی اوکراین و سامانه‌های مخابراتی و تاسیسات انرژی این کشور اداره نیرو‌های اوکراینی و لجستیک آن‌ها دچار اختلال شد.

وی افزود همه تلاش‌های نیرو‌های اوکراینی برای حمله به محور‌های مختلف دفع شد و سیصد نیروی اوکراینی و مزدور بیگانه هم از پای در آمدند.

در همین راستا دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، در پیامی توئیتری نوشت: "طیف دیگری از موشک‌های روسیه زیرساختار‌های حیاتی اوکراین را هدف قرار دادند.

روسیه از زمانیکه کی یف را مسئول انفجار و تخریب پل ارتباطی جنوب روسیه با کریمه خوانده، حملات به زیرساختار‌های انرژی و شهر‌های اوکراین را تشدید کرده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: