صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 09
کد خبر: ۱۵۸۳۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس‌جمهور ارمنستان: روابط با جهان عرب برای ایروان اولویت است

رئیس جمهور ارمنستان در ملاقات با دبیرکل اتحادیه عرب گفت، روابط با جهان عرب همواره از اولویت‌های سیاست خارجی ایروان است.

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس جمهور ارمنستان روز سه شنبه در ملاقات با دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت که ایروان، دوستان بسیاری در جهان اسلام دارد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «واهاگن خاچاطوریان» رئیس جمهور ارمنستان در دیدار با «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه کشورهای عرب در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین نشست اقلیم جهانی گفت، ارمنستان دوستان زیادی در جهان اسلام دارد، ارمنستان کشوری دموکراتیک است که تبعیض یا عدم تحمل مذاهب در آن جایگاهی ندارد.

خاچاطوریان در دیدار با دبیر کل اتحادیه عرب از اظهارات «الهام علی‌اف» در نشست اخیر اتحادیه عرب در الجزایر انتقاد کرد. رئیس جمهور ارمنستان گفت که علی‌اف به دنبال تحریف مناقشه قره‌ باغ و توصیف آن به عنوان یک درگیری مذهبی بود.

‌علی‌اف در نشست اخیر اتحادیه عرب در الجزایر خواستار تقویت روابط و همبستگی با کشورهای عرب شد و ادعا کرد که ارمنستان تاکنون هیچ یک از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را رعایت نکرده است.

این گزارش حاکیست، رئیس جمهور ارمنستان در ملاقات با احمد ابوالغیظ تاکید کرد که روابط با جهان عرب همواره از اولویت‌های سیاست خارجی ایروان بوده است.

دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این نشست اظهار داشت که ارمنستان شریک جهان عرب است و اعراب آماده هستند تا تمام تلاش خود در ایجاد بستر همکاری نزدیکتر با ارمنستان انجام دهند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از خاتمه درگیری دوم قره باغ کماکان باهم تنش دارند و دو طرف بارها همدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کرده‌اند. این در حالی است که در عرصه دیپلماتیک دو طرف بارها باهم دیدار داشته ولی تاکنون این دو کشور همسایه به صلح پایدار نرسیده‌اند.

در آخرین تحول دیپلماتیک بین این دو کشور، وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز سه شنبه در شهر «واشنگتن دی‌سی» پایتخت آمریکا درباره معاهده صلح احتمالی دیدار کردند. وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در باره موارد موجود در یک معاهده صلح احتمالی نظرات مشترک داشتند و اذعان کردند که طیفی از مسائل وجود دارد که هنوز باید به آنها رسیدگی شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در این زمینه آمده است: «هر دو طرف بر تعهدات سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در دیدارهای خود در "سوچی" تاکید کردند.»

این گزارش حاکیست، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه آذربایجان و «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی توافق کردند مذاکرات را تسریع بخشند و نشست دیگری را در هفته‌های آینده برگزار کنند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
برای ارمنستان ارتباط با روسیه اولویت است.ارتباط با آمریکا اولویت است . ارتباط با اروپا اولویت است. ارتباط با ایران اولویت است. ارتباط با کشورهای عربی اولویت است . بالاخره ارتباط با همه در اولویت است . یا دروغ می‌گویند.یا مفهوم اولویت را نمی‌دانند .