صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 09
کد خبر: ۱۵۸۴۴۹

رایزنی شمخانی با دبیر شورای امنیت ملی روسیه درباره مداخلات غرب

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز چهارشنبه با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر به نوشته خبرگزاری «تاس»، شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای درباره این دیدار نوشت: «دو طرف مسائل مربوط به امنیت اطلاع‌رسانی و راه‌های مقابله با تلاش‌های آژانس‌های اطلاعاتی غرب برای مداخله در امور داخلی دو کشور را به بحث گذاشتند».

این بیانیه می‌افزاید، مقام‌های ایرانی و روسی همچنین به تبادل دیدگاه درباره شماری از مسائل بین‌المللی از جمله وضعیت غرب آسیا و اوکراین پرداختند.

در بیانیه شورای امنیت ملی روسیه آمده است، پاتروشف و شمخانی بر نیاز مسکو و تهران بر اشتراک تجربیات درباره تقویت توان بالقوه اقتصادی و افزایش روابط تجاری به منظور مقابله با فشار تحریم‌ها تأکید کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار، بر تعاملات در سطح بین‌المللی تأکید ویژه‌ای کرده و آمادگی برای تداوم تقویت گفت‌وگو بین شورای امنیت ملی دو کشور را مورد تأیید قرار دادند.

پاتروشف با اشاره به توافقات قبلی بین نهادهای امنیت ملی ایران و‌ روسیه و تعیین نقشه راه همکاری‌های راهبردی به ویژه در حوزه مقابله با تحریم‌های اقتصادی و فناوری افزود: مهمترین هدف من و هیأت همراهم از سفر به تهران تبادل نظر برای سرعت دادن به اجرای پروژه‌های مشترک در کنار فراهم کردن سازوکارهای پویا برای شروع فعالیت‌های جدید در حوزه های اقتصادی، تجاری انرژی و فناوری است./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: