صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 09
کد خبر: ۱۵۸۴۷۸

روسیه: غرب از غذا به عنوان ابزار فشار استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید غرب همچنان بر سر صادرات غذا مانع‌تراشی کرده و از آن به عنوان «ابزاری برای فشار» استفاده می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری در خصوص تمدید یا عدم تمدید توافق غلات گفت که بستگی دارد خواسته‌های روسیه که در قرارداد ذکر شده تا چه میزان اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: «[تمدید] این توافق بستگی به اجرای مولفه‌های روسی آن دارد، اما هنوز هیچ پیشرفتی در این بخش حاصل نشده است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان به ایجاد موانع بر سر ارسال غذا ادامه می‌دهند و کود‌ها هم هنوز نمی‌توانند به بازار‌های جهانی برسند. ما چنین اقداماتی را در هنگام بررسی تمدید قرارداد غلات در نظر خواهیم گرفت.

او همچنین تاکید کرد غرب از غذا به عنوان «ابزاری برای فشار» استفاده می‌کند.

۲۹ اکتبر، وزارت دفاع روسیه گزارش داد به دلیل حمله کی‌یف به ناوگان روسیه در دریای سیاه، طرف روسی دیگر نمی‌تواند امنیت کشتی‌های حامل غذا را تضمین کند و قرارداد غلات را به حالت تعلیق درآورد. پس از میانجیگری ترکیه و سازمان ملل، دوم نوامبر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پس از دریافت ضمانت‌های کتبی از کی‌یف مبنی بر عدم استفاده از کریدور غلات برای اقدامات نظامی علیه مسکو، به مشارکت در قرارداد غلات بازگشته است.

گفتنی است، قرارداد صادرات غلات قرار است در ۱۹ نوامبر به پایان برسد و رایزنی‌ها در مورد تمدید آن همچنان ادامه دارد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: