صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 10
کد خبر: ۱۵۸۵۱۴

ناتو: نباید پتانسیل نظامی روسیه را دست کم گرفت

دبیرکل ناتو ضمن ابراز اطمینان نسبت به عدم تغییر حمایت آمریکا از اوکراین در پی انتخابات میان‌دوره کنگره، گفت پتانسیل نظامی روسیه را نباید دست کم گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد که نباید پتانسیل نظامی روسیه را دست کم گرفت.

 

استولتنبرگ در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز»، گفت: «ما نباید روسیه را دست کم بگیریم. این کشور هنوز ظرفیت و قدرت حمله به شهرهای اوکراین را دارد. ما شاهد حملات موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین بوده‌ایم. این نشان می‌دهد که روسیه هنوز هم می‌تواند آسیب‌های زیادی وارد کند».

 

وی در ادامه ابراز اطمینان کرد که انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا، حمایت واشنگتن از اوکراین را تغییر نخواهد داد.

 

بر این اساس، دبیرکل ناتو اظهار داشت: «واضح است که حمایت قوی در ایالات متحده برای ادامه کمک به اوکراین وجود دارد و این با انتخابات میان‌دوره کنگره تغییر نخواهد کرد». استولتنبرگ پیش از این نیز گفته بود ائتلاف ناتو به دنبال دستیابی به آتش‌بس در اوکراین بر مبنای شرایط روسیه نیست. 

 

این اظهارات استولتنبرگ بعد از آن مطرح شد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در پی گزارش رسانه‌های غربی درباره اعمال فشار غرب بر کی‌یف برای ورود به مذاکرات با روسیه، پنج شرط را برای مذاکرات کشورش با مسکو تعیین کرد. زلنسکی قبلا ادعا کرده بود یکی از شرطهای ورود اوکراین به مذاکرات با روسیه این است که رهبری روسیه تغییر کند.

 

دبیر کل ناتو که از ابتدای عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین همواره با لفاظی‌ها و خط و نشان‌ کشیدنهایش برای مسکو برای شعله ور کردن آتش جنگ تلاش داشته، چندی پیش نیز به همپیمانان غربی خود هشدار داد، پیروزی روسیه در اوکراین برای همه کشورهای غربی بد تمام می‌شود./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: