صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۵۳
  • سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱
  • Tuesday 15 November 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 12
کد خبر: ۱۵۸۶۹۰

کاخ سفید: روسیه در مورد مذاکره با اوکراین جدیت ندارد

مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن استقبال از عقب نشینی ارتش روسیه از خرسون اعلام کرد مسکو جدیتی درباره مذاکره با کی یف نشان نمی‌دهد.

به گزارش راهبرد معاصر، جیک سالیوان به خبرنگاران گفت به نظر می‌رسد که اوکراینی‌ها به تازگی یک پیروزی فوق العاده به دست آورده‌اند.

 

سالیوان افزود: تنها مرکز منطقه‌ای که روسیه در این جنگ تصرف کرده بود اکنون زیر پرچم اوکراین بازگشته است، که بسیار قابل توجه است.

 

سالیوان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را برای شرکت در نشست آ سه آن در کامبوج همراهی می‌کند.

 

سالیوان پس از ورود نیرو‌های اوکراینی به شهر صحبت می‌کرد که پس ماه‌ها جنگ در اوکراین، یک شکست جدید برای مسکو است.

 

وی گفت: خروج نیرو‌های روسیه پیامد‌های استراتژیک گسترده تری از جمله کاهش تهدید بلند مدت روسیه برای سایر شهر‌های جنوب اوکراین، مانند اودسا خواهد داشت. این لحظه بزرگی است و به دلیل سرسختی و مهارت باورنکردنی اوکراینی‌ها است. ما به همراه شرکای خود همچنان از اوکراین حمایت خواهیم کرد.

 

سالیوان در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت بایدن اعمال فشار بر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را برای بررسی مذاکرات با روسیه آغاز کرده است، گفت: این روسیه است، نه اوکراین که باید تصمیم بگیرد که پای میز مذاکره بنشیند یا نه.

 

سالیوان گفت: روسیه در مورد مذاکره جدی نیست روسیه در حال «الحاق خاک اوکراین» است و اظهار داشت که این «دقیقاً نشانه‌ای از جدیت در مورد مذاکره» با اوکراین نیست. تا زمانی که روسیه این موضع را داشته باشد که به سادگی می‌تواند به زور هر چقدر سرزمینی را که می‌خواهد تصاحب کند، سخت است که آن‌ها را به عنوان طرفی خوش‌نیت در مذاکره ببینیم./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: