صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۳۷
  • پنجشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
  • Thursday 26 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 12
کد خبر: ۱۵۸۷۷۱

دموکرات‌های آمریکایی در آستانه کسب اکثریت سنا

با پیروزی مارک کلی در ایالت آریزونا در جریان انتخابات میان دوره‌ای، دموکرات‌ها یک گام دیگر به کسب اکثریت کرسی‌های سنا نزدیک شدند.

به گزارش راهبرد معاصر ، براساس گزارش رویترز، با پایان شمارش آرا در ایالت آریزونا، مارک کلی نامزد حزب دموکرات توانست بر بلیک مسترز از حزب جمهوری خواه پیروز شده تا بدین ترتیب دموکرات ها یک گام دیگر به کسب اکثریت کرسی های سنا نزدیک شوند. هر یک از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات تاکنون 49 کرسی سنا را در اختیار گرفته‌اند.

 

در حال حاضر سرنوشت سنا به شمارش آرای دو ایالت نوادا و جورجیا بستگی دارد. در ایالت جورجیا هیچ یک از نامزدها موفق به کسب 50 درصد آرا نشده‌اند و باید در دور دوم انتخابات که در تاریخ 6 دسامبر برگزار می شود، شرکت کنند.

 

براساس گزارش ها، شمارش آرا در ایالت نوادا نیز شانه به شانه پیش می رود. در این ایالت سناتور دموکرات کاترین کوتز با حدود 800 رای از رقیب جمهوری خواه خود به نام آدام لاکسالت پیش است.

 

بر این اساس، اگر دموکرات ها در هر یک از این دو ایالت پیروز شوند، می توانند کنترل مجلس سنا را در دست بگیرند زیرا رای تعیین کننده نهایی در اختیار معاون رئیس جمهور کاملا هریس است که فردی دموکرات است.

 

پس از اعلام پیروزی مارک کلی در آریزونا، وی در صفحه شخصی خود در توئیتر در پیامی، از اعتماد مردم ایالت به خودش تشکر کرد.

 

کلی پیشتر درکمپین های تبلیغاتی خود بر حمایت از زنان در قانون سقط جنین تاکید کرده و فراهم کردن ذخایر آب کافی در بحبوحه خشکسالی ناشی از قطع جریان آب از رودخانه کلورادو را وعده داده بود.

 

همچنین در نوادا، «جو لومباردو» از حزب جمهوری خواه با شکست استیو سیسولاک دموکرات، به عنوان فرماندار این ایالت انتخاب شد.

 

این در حالی است که در انتخابات مجلس نمایندگان اوضاع به گونه دیگری است و تا این لحظه جمهوری خواهان با کسب 211 کرسی در مقابل 202 کرسی دموکرات ها، از آنها پیشی گرفته و انتظار می رود جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در دست گیرند./ تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: