صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۳۱
  • چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱
  • Wednesday 16 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 13
کد خبر: ۱۵۸۹۶۹

اوکراین: بیش از هر طرفی خواهان پایان جنگ هستیم

وزیر امور خارجه اوکراین تاکید کرد کی‌یف بیش از هر طرف دیگری خواهان پایان جنگ است.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ دیمتری کولیبا در حاشیه نشست سران آ سه آن، گفت، کی‌یف بیش از هر طرف دیگری خواهان پایان جنگ است.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: تا زمانی که جنگ ادامه دارد و روسیه به اعزام نیرو ادامه می‌دهد، کی‌یف به درخواست کمک نظامی ادامه خواهد داد.

 

وی تصریح کرد: ما در نبرد‌هایی پیروز می‌شویم، اما جنگ ادامه دارد. درک می‌کنیم که همه خواهان پایان این جنگ در سریعترین زمان ممکن هستند.

 

کولبا دیروز (شنبه) در حاشیه نشست آسه‌آن در کنفرانسی خبری گفت: «از تمام اعضای آسه‌آن می‌خواهم تا هر اقدامی که لازم است را اتخاذ کنند که مقابل روسیه برای بازی گرسنگی با کل جهان بایستند. اینکه روسیه را نگه داریم کافی نیست، ما باید مطمئن باشیم بازرسان روسیه که در این توافق نقش دارند با حسن نیت عمل کنند، و در ارسال کشتی‌ها تاخیر نخواهند داشت. حتی کشور‌های آفریقایی و آسیایی هم به دلیل تاخیر در ارسال غلات در گرسنگی هستند.»

 

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد مسکو هنوز در اوکراین از ظرفیت کامل زرادخانه تسلیحاتی خود استفاده نکرده و همه مواضع دشمن را هدف قرار نداده است.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز اعلام کرد از نظر ما منازعه اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای است که می‌توان پس از تحقق اهداف، آن را به پایان برد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: