صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 14
کد خبر: ۱۵۹۱۴۸

انتقاد وزیر راه از وضعیت همه مدل‌های حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی گفت: 20 میلیارد دلار مجوز در بخش حمل و نقل دریافت کرده‌ام که برای اجرا در همه مدل‌های حمل و نقلی نیازمند همکاری همه ارگان‌های کشور است.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ رستم قاسمی بعدازظهر امروز در مراسم پیش از افتتاح باند بهسازی شده 29 چپ مهرآباد اظهار داشت: در مدل‌های حمل و نقلی کشور اصلا شرایط خوبی نداریم، سرعت قطارهای باری 10 کیلومتر بر ساعت است، در بخش مسافری ریلی عمر واگن‌ها و لکوموتیو سال‌ها تمام شده است، در بخش جاده‌ای هم 400 هزار دستگاه کامیون داریم که 200 هزار دستگاه آن باید از رده خارج شود و سالی چند میلیارد دلار مازاد مصرف سوخت در این بخش داریم.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی مناسب نیست، گفت: از مجلس می‌خواهیم در این باره همکاری کند تا مشکلات کارکنان صنعت رفع شود.

 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌در فرودگاه‌های کشور کارهای بزرگی انجام شده است، اما وضع فرودگاه‌های ما اصلا خوب نیست، به بیش از 60 کشور سفر داشته‌ام، اما وقتی به فرودگاه امام برمی‌گردم، انگار از یک شهر وارد روستا می‌شوم.

 

قاسمی اضافه کرد: فرودگاه آتاترک ترکیه برای 200 میلیون مسافر تهیه شده است و یک شهر فرودگاهی است، اما من وقتی با یک مقام خارجی وارد فرودگاه امام می‌شوم، خجالت می‌کشم فرودگاه امام و مهرآباد در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

وی گفت: هواپیماهای ما نیز عمر بسیار زیادی دارد، مجوزی دریافت کرده‌ام که اگر بگذارند عملیاتی و اجرا شود بخش حمل و نقل از اساس متحول خواهد شد. مذاکرات خرید هواپیما از خارج و ساخت لکوموتیو در داخل در حال انجام است 20 میلیارد دلار مجوز در بخش حمل و نقل گرفته‌ام و برای اجرای آن همکاری همه بخش‌ها را می‌طلبم./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: