صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 14
کد خبر: ۱۵۹۱۹۹

افزایش مبتلایان به کرونا در چین قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت در معاملات امروز با تقویت ارزش دلار و افزایش مبتلایان به کرونا در چین که باعث از بین رفتن امید به بازگشایی اقتصادی این کشور شد، کاهش یافت.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز با تقویت ارزش دلار و افزایش مبتلایان به کرونا در چین که امید به بازگشایی اقتصادی این کشور را از بین برد، کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 84 سنت کاهش 95.15 دلار فروخته شد. نفت برنت روز جمعه 1.1 درصد افزایش یافت.

نفت خام آمریکا نیز با کاهش 84 سنتی به 88.12 دلار در هر بشکه رسید. نفت آمریکا WTI روز جمعه کاهش 2.9 درصدی را تجریه کرده بود.

وارن پترسون، رئیس بخش راهبرد کالاهای اساسی بانک ING گفت: «به نظر می رسد، تقویت ارزش دلار آمریکا، امروز بعدازظهر بر قیمت نفت و مجموعه گسترده تر کالا تاثیر گذاشته است.»

قیمت نفت در روز جمعه به علت کاهش برخی از محدودیت‌های کرونایی چین از سوی کمیسیون ملی بهداشت چین، افزایش یافت، اما تعداد مبتلایان در این کشور طی آخر هفته بیشتر شد، به طوری که تعداد مبتلایان پکن و شهرهای بزرگ در روز دوشنبه رکورد جدیدی ثبت کرد.

در عین حال، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک، پیش بینی خود برای رشد تقاضا در جهان در سال جاری و سال آینده را کاهش داد.

از طرفی، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه گفت، هند می تواند به خرید نفت از روسیه به هر اندازه که می‌خواهد و حتی بالاتر از سقف قیمتی تعیینی از سوی گروه 7 ادامه دهد.

همچنین پس از اظهارات کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو آمریکا که روز یکشنبه گفت، بانک مرکزی آمریکا در نشست بعدی خود کاهش سرعت افزایش نرخ بهره را بررسی خواهد کرد./ فارس

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: