صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۴۰
  • چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱
  • Wednesday 16 November 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 16
کد خبر: ۱۵۹۴۱۴

واکنش کنعانی به مداخله‌جویی‌های نخست وزیر استرالیا

سخنگوی وزارت امور خارجه به مداخله‌جویی‌های نخست وزیر استرالیا درباره اوضاع داخلی ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد که سفیر این کشور به وزارت خارجه فراخوانده شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۵ آبان ماه به اظهارات مداخله جویانه نخست‌وزیر استرالیا درباره تحولات داخلی ایران واکنش نشان داد و گفت: به نظر می‌رسد نخست وزیر استرالیا بر اساس اطلاعات نادرست، رویکرد نادرستی را در پیش گرفته که کمکی به روابط دو کشور نمی‌کند.

 

گفتنی است، «آنتونی آلبانیزی» نخست وزیر استرالیا در اظهاراتی مداخله جویانه درباره اوضاع داخلی ایران نظر داد و از اغتشاشگران حمایت کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره افزود: ما آمادگی داریم در تهران و کانبرا روایت درست و به دور از جنجال رسانه‌ای در خصوص تحولات ایران را در اختیار دولت استرالیا قرار دهیم.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اتهامات حقوق بشری استرالیا علیه ایران، با تأکید بر اینکه احترام متقابل و اتکاء به واقعیات بهترین راه پیشگیری از آشفتگی در دیپلماسی است، تصریح کرد: استرالیا با پرونده پر چالش حقوق بشری از قتل پناهجویان تا قتل ۵۰۰ بومی در زندان‌های این کشور و منع تحقیق حرفه‌ای در این موارد، فاقد کمترین مشروعیت اخلاقی برای موعظه در باب حقوق بشر است.

 

کنعانی همچنین پناه دادن به گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب و سکوت در قبال حمله وحشیانه تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ توسط دولت استرالیا را نشانه‌ای از استاندارد دوگانه در قبال حقوق بشر خواند و افزود: در این ارتباط سفیر استرالیا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فراخوانده شده و هشدارهای لازم از طریق وی منتقل شده است.

 

گفتنی است وزارت امور خارجه ایران پیش از این در هشداری از هموطنان ایرانی خواست که از سفر غیرضروری به استرالیا بپرهیزند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: