صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 16
کد خبر: ۱۵۹۴۹۳

کرملین: لهستان محتاطانه‌تر درباره حادثه موشکی صحبت کند

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) درباره اظهارات تند مقامات لهستانی درباره حادثه برخورد موشک به جنوب این کشور هشدار داد.

به گزارش راهبرد معاصر پسکوف طی نشست خبری در کرملین با رد اتهام‌زنی‌ها علیه روسیه مبنی بر اینکه این کشور به‌طور غیرمستقیم در حادثه لهستان مسئول است، گفت: «مسکو ربطی به این موضوع ندارد و باید هر چیزی را با توجه به واقعیت آن بیان کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه واشنگتن در مورد برخورد موشک به لهستان، حرفه‌ای‌تر از اروپایی‌ها رفتار کرد، توضیح داد: «واکنش آمریکا متفکرانه و بر خلاف اظهارات تعدادی از دیگر کشورها [ی اروپایی] بود».

سخنگوی کرملین اضافه کرد: «ما امیدواریم شاهد واکنش احساسی به حملات تروریستی علیه خطوط انتقال گاز نورد استریم ۲ نیز دقیقا مانند واکنش‌ها به حادثه موشکی لهستان باشیم. اما واکنش تعدادی از کشورها به این حادثه نشان داد که نیازی به تعجیل در بیان صحبت‌هایی که اوضاع را متشنج می‌کند، وجود ندارد».

پسکوف با هشدار به مقامات لهستانی درباره اتهام‌زنی به روسیه، گفت: «بهتر است لهستان همین الان درباره بقایای موشک سامانه پدافندی اس-۳۰۰ که در محل حادثه پیدا شده صحبت کند. ورشو باید محتاط‌تر و حرفه‌ای‌تر در مورد موضوعات خطرناک صحبت کند».

عصر چهارشنبه بود که رسانه‌های لهستانی ادعا کردند موشک شلیک شده توسط روسیه به روستایی در جنوب این کشور برخورد کرده و بر اثر آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

با این حال «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز امروز با بیان اینکه موشکی که به لهستان برخورد قریب به یقین از پدافند هوایی اوکراین شلیک شده، اما گفت که باید منتظر نتیجه تحقیقات تکمیلی ماند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: