صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 19
کد خبر: ۱۵۹۷۵۸

تصادف مرگبار هواپیما و خودروی آتشنشانی روی باند فرود

دو آتشنشان در پی سانحه برخورد یک فروند هواپیما با ماشین آتش نشانی در پرو جان باختند.

به گزارش راهبرد معاصر، یک هواپیمای شرکت هواپیمایی لاتام ایرلاینز دیروز جمعه هنگام برخاستن از فرودگاه بین المللی لیما به یک خودروی آتش نشانی در باند فرودگاه برخورد کرد و آتش گرفت.

 

مقامات به آسوشیتدپرس اعلام کردند مسافران و خدمه این هواپیما همگی سالم هستند، اما دو آتش نشان در خودروی آتش نشانی کشته شدند.

 

شرکتی که فرودگاه بین المللی خورخه چاوز لیما را اداره می‌کند، در توئیتی اعلام کرد فعالیت این فرودگاه به حالت تعلیق درآمده است.

 

این هواپیما که یک ایرباس‌ای ۳۲۰ بود ۱۰۲ مسافر و شش خدمه داشت. لوئیس پونس لاخارا، فرمانده کل آتش نشانی لیما، گفت در این حادثه، دو آتش نشان جان باختند و یک نفر هم زخمی شد.

 

در هنگام این حادثه، هواپیما و ماشین آتش نشانی هر دو در حال حرکت بودند. پرواز ال‌ای ۲۲۱۳ در حال بلند شدن از فرودگاه اصلی لیما به مقصد شهر خولیاکا در پرو بود.

 

مانوئل ون اورت، مدیر کل خطوط هوایی لاتام گفت: "هیچ وضع اضطراری در این پرواز گزارش نشده بود و شرایط برای برخاستن هواپیما مناسب بود و این هواپیما مجوز برخاستن داشت، اما با یک کامیون در باند فرودگاه برخورد کرد و ما نمی‌دانیم که آن کامیون آنجا چه می‌کرد. تحقیقات در این زمینه انجام می‌شود. "

 

بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی، این حادثه در ساعت ۳:۲۵ دقیقه عصر به ثبت رسیده است. مقامات هواپیمایی این کشور اعلام کردند فعالیت فرودگاه بین المللی خورخه چاوز تا ساعت یک بعد از ظهر روز شنبه به حالت تعلیق درآمده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: